božieho narozenie, aby je zprostil z ruky pekelných?“ Odpovědě Mojžieš: „Zajisté nic, neb Syn boží již se jest narodil podlé člověčenstvie, jakož sem toho dřieve dolíčil, a v tom jest smrt dobrovolně trpěl za všeliký lid, jenž má umřieti ve jméno jeho, jakož svědší Isaiáš v XXVIII. kapitole a řka: Zavrhli za se všecky hřiechy mé, neb peklo nebude se tobě zpoviedati, ani smrt chváliti tebe. Nebudú čekati pravdy tvé, kteřížto sstupují do jezera. Živý, on se tobě bude zpoviedati, jakož i já dnes. Otec synům známu učiní pravdu tvú. A protož jest li živá pravda již oznámena židóm, kterak židé budú čekati božieho narozenie, poněvadž Buoh syna svého jednorozeného, jenž jest věčná pravda jeho, poslal jest na svět skrze přijetie člověčieho přirozenie pro vykúpenie všeho národa lidského?
Potom u podobenstvie psáno jest v knihách Počtú v LX. kapitole, kdežto kázal mi jest Buoh, abych od každého pokolenie židovského vzal prut suchý a postavil jej v stanu božím na oltáři a na znamenie. Když sem všel do stanu, nalezl sem, ano prut Áronóv květové pupence bieše vypustil a oděl se listem a mandli jest porodil. A ten prut kázal Buoh schovati v škříni zlaté svého poručenstvie. Protož, ó Belial, znamenaj, co tato metla Áronova znamená, nežli Mariji matku Pána mého, kterážto bez vlažnosti mužské poškvrny, ale zastieněním Ducha svatého vydala jest kvietie čistoty panenské a listie, rozšířenie lásky, a mandli, totižto Syna božieho. Neb mandla má na sobě dvě kuoži, prvnie jest hořká a měkká a znamenává porušilé tělo člověčie, druhá kóra jest tvrdá a znamenává neporušitedlné božstvie. A v té ve dvojí kuoře jest jádro čisté a znamenává duši rozumnú, ote všie poškvrny hřiešné zdálenú. Tu zajisté metlu, […]text doplněný editorem totižto s Kristem, přikázal jest Buoh vnésti do stanu svého, totižto do cierkve svaté, aby tu schována byla na svědomie proroctvie synóv Israhelských, aby jich protivnosti utišeny byly, aby ne byli umrtveni od Boha, neb když příde čas, tehdy skrze znamení té dóstojné metly, matky boží, [poznají]text doplněný editorem, že sú sě protivili Bohu, a tady budú spaseni. Ale věz to, ó Belial, že v čas určený židovský lid bude spasen skrze Syna božieho, jakož píše Ezechiel ve XXX. a v VI. kapitole a řka: Zdvihnuť vás z pohan a zberu vás v zemi vaši a vlém na vás vodu čistú a budete očištěni ote všech poškvrn vašich a dám vám srdce nové