nevodu mém a povrhu tě na zemi. – Vidíš li, Belial, kterakú jest Buoh spravedlnost učinil s Šathanem a sběří jeho, kázav třmi póhony jich pohnati pro dóvod jich zlosti, jakož tomu práva chtie?“ Otpovědě Belial: „Titoť póhonové mluvie proti králi ejipskému a proti kniežatóm tyrským a proti faraonovi králi ejipskému a proti kniežatóm sodomským a lidu gomorskému, ale ne proti Šathanovi a zběři pekelné.“ Vece jemu Mojžieš: „Všakš ty, zlosyne, v svých položení žalobných, kteréžto dal si v akta popsati, pravíš, že Šathan jest král ejipský, a protož toho nemóžeš zapřieti, byť ti póhonové naň sě nechýlili. Také, Beliali, počekaj málo, nebť ukáži pravdu toho odsudku svrchu psaného pravými dóvody. Však pověz mi, i zdali jest Buoh nezvolil Abrahama a sémě jeho, a přijem sobě jeho za sluhu a vstúpiv s ním v smlúvu, a řka: Rozmnožím tě náramně velmi a viece nebude jmenován Abramh, ale Abraham, nebo otec mnohých lidí ustanovil sem tě. A učinil sem s ním smlúvu v jeho rodinách v svornosti věčné a řka: Jáť budu Bohem tvým a semene tvého po tobě a ty, sémě tvé, budete lid mój. A tak vložil jest na ně zákon svój obřezovánie, rozličné obětovánie a rozličné služby, jakožto psáno jest v Rodných knihách v XVII. kapitole. A protož pověz mi, co jest páchal Šathan, knieže pekelné, nad lidem božím a královstvie jeho a panstvie jeho. A kdyžto najprvé bieše vyveden ten lid boží z země ejipské do země slíbené, tu jest Šathan poškvrnil lidi a poškvrny rozličné učinil nad tiem lidem, přinutiv jej zlú radú, aby se modlám klaněli, a řka: Toť jsú bohové tvoji, Israhel, ješto jsú tě vyvedli z země, jakož psáno jest v knihách o jich výští v XXX. v II. kapitole a v žalmě ve stém a v pátém, kdežto takto praví: A učinili sú tele na hoře Oreb a klaněli sú sě obrazu a proměnili sú chválu svú u podobenstvie telete jedúcieho trávu a pro ten hřiech zbito jest lidu božieho viece, než třimezcietma tisícóv. Také, ó Belial, i zdali nevieš, že Šathan knieže pekelné v témž lidu učinil róznici skrze Chore, totižto Dathana a Abirona, že sú sě povzdvihli, chtiece Árona kněžstvie zbaviti? Proněžto země otevřela jest usta svá a pozřela jest je i s jich tovařiši, jakož psáno jest v kniehách Počtú v XXI. kapitole v žalmě stém a pátém, kdež die: Otevřela jest se země a pohltila jest Dathana a přikryla jest sě nad zběří Abironovú. Také