[638]číslo strany rukopisujsú, ješto nebeské dědičstvo držie, neb jim jest darem dáno. To jsú svaté děvice, o jichžto duostojenství svatý Ambrož píše a takto řka: Kto j̕ ten, jenž by mohl výbornější i kraší stav pomysliti, než jest svatých panen, ješto jsú čistotu slíbivše, andělským činem bohu slúžily. Ty dievky syn boží jako své milé zvolenice[1937]podtrženo, Hankova excerpce miluje a každá se těch svelíčeti[1938]podtrženo, Hankova excerpce móž a řkúci: Vždy sem čistá děvice, avšak chotě, hospodina přemilého, mám Jezukrista. Protož, jakož praví svatý Ambrož, svaté děvojstvo[1939]podtrženo, Hankova excerpce vysoko nad andělský stav vyniká, neb andělé bez tělesného pokušenie v čistotě bydlé, ale svaté panny, v křehkém tělesenství jsúc, však se diáblovému pokušení obranijí. Proněžto v nebesiech z jiných všech svatých znamenitějšie koruny nositi budú. A jakož svatý Jan v Tajnici[1940]podtrženo, Hankova excerpce boží píše: Ony jsú zvláště samy, ješto budú před hospodinem novú piesen zpievati a v takém rúše jako Jezus Kristus v nebesiech choditi a kamž koli nebeský beránek pójde a ony za ním. To jsú ty svaté děvice, ješto jsú mužskú sílu i udatných mužóv hrdinstvo mnohými činy pohanily, ež jsúce rozkošné, mladé děvečky, však jsú proti diáblu mocně svítězily. Potlačen jest pekelný had panenskú nohú, a ješto jest byl prvéj ženě Evě hrozné spadenie, ten od čistých panen trpí mocné potlačenie. O těch jest řekl syn boží ve Čtení: Blažení jsú čistého srdce, nebo ti boha viděti budú.
Těch všech svatých, ješto jsú od počátka světa do nebes došli, dnešní den obec křesťanská slaví. A to proto,