pak túto prosbú sedmú žádáme, jako znajíc se, že my nevieme druhdy, co j’ nám zlé nebo dobré, mniec často, ješto j’ nám zlé, by to bylo dobré; a ješto j’ dobré, by to zlé bylo; aby milý otec zbavil nás, což koli on vie, že j’ nám zlé.
Amen jest slovo židovské a znamenává velikú žádost, aby se to vše cele naplnilo, jehož sme prosili. V němž nás všech rač uslyšeti, hospodine.
Tyto knížky druhé jsú o pannách, o vdovách
Skonav knížky prvé o těch třech obecných věcech, jichž jest každému tak potřebie, kteréhož jest koli stavu, ež nemóž bez nich spasen býti. Tyto knížky druhé sem vám napsal o čistotě trojieho stavu, z nichž v některém mosí býti každý, ktož chce s bohem v jeho království přebývati. Neb to město nebeské, ten sbožně svatý nový Jeruzalém, jest tak zřiezené a přečisté, že nic nevejde do něho věky věkóm nečistého; jakož svatý Jan pokládá v knihách zevenie tajného. A kakli tam móž vníti co nezřiezeného, ano anděl upadl od onud, nechtě býti podlé božieho zpořiezenie? Kudyž pak móž tam, jenž potupuje přikázanie božie a jeho zpósob pro své žádosti nečistú vóli? Neb jakož buoh jest ve všem čistý a pořádný, tak všeliké nečistoty a nepořádu nemiluje. A ktož ruší božie ustavenie a jeho pořád, ten jest ukázal, že nemiluje boha; a bez milosti nelze jest k bohu, jako j’ dřéve mluveno o tom. I zpořiedil jest milý buoh a ustavil zde na světě trój řád čistoty: jeden najduostojnější panenské, druhý méně duostojný čistoty vdovské a třetí, ač najmenšieho duostojenstvie, avšak proto jest duostojný, to jest pořád manželské čistoty. Protož, ktož jest v stavu panenské čistoty, leč jinoch, leč panna, správně jeho má chovati, až by aneb v něm věč umyslil ostati, k letóm přída; aneb dal jemu buoh tovařiše k manželstvu, kohož ráčí. Neb jedinú je kto ztratí kromě manželstva, by sto let