na všecky strany dodávají ovotce, roznášejíc je na vełbłoudích po krajinách, až i do Ejipta nosí je, a na vozích nevozie, neb jich nemají.
Damašek około sebe má zed tak podobně jako około Prahy, než ne všudy, neb było někdy dobyto a jest zdi mnoho zbořeno i nenie zase opraveno až dodnes. V Damašku jest šibenice prostřed ryňku, a to jest velmi špatná, a tu hned odpraví, činíc podlé provinění, neb na ní złočince rozličně věsí: jedny za hrdła, druhým háky železné pod hrdła strkají, jiné za nohy, jinák rozličně s nimi nakłádají.
V Damašku sem był času zimnieho o božím křtění a był sem v něm tři neděle. I šeł sem jednoho dne na procházku s křesťany k tomu miestu, kdež zaraził błesk svatého Pavła, když se jest brał s mocí kniežat, aby křesťany hubił. To miesto jest mezi zahradami a od Damašku jest, jako by mohło býti čtvrt míle. Znáti, že jest někdy na tom miestě był kosteł, i pravili mi křesťané i židé, že by jej zbořili pohané, a to pravie, že proto učinili, že pout bývała veliká k tomu kostełu od křesťanuov, i nechtěli tomu pohané, totižto múřeniné, aby se ta čest dáła svatému Pavłu, kteráž na samého boha słušie. Také mi okazovali ten duom, v kterémž křest přijał svatý Paveł, a ten duom jest u městské zdi nad potokem u té brány, kterouž chodí k svatému Pavłu. Také do toho domu pohané křesťanom brání choditi a jest zazdien a stojí pustý. Potom mě přivedli k tomu miestu, kudy jest spuštěn był svatý Paveł přes damašskou zed v koši.
V Damašku sou lidé rozličných věr, jimž sem já nemohł vyrozuměti. Hned sou židé dvojí: jedni Samarytáni a druzí tito obecní židé. Také sou viery řecké, římské, turecké, než najviec arábské, totiž pohanské, neb sou oni páni země té, kteráž jest zaslíbena židom. V Damašku mi pravili o jakýchs lidech, že sú viery rozdielné i obcovánie od jiných všech jednot, kteříž sou v zemi té i v jiných okolních, a praví, že by ještě v tom puovodu a naučení zuostávali od apoštołuov, a jest hned krajina pod horami damašskými a nad Jordánem i około Galilé. Také mi pravili, že jiných