hospodin. SymbAth1,19 Nebo jakož oblášče jednu a každú osobu boha a hospodina poznati křěsťanskú pravdú smy připuzeni, takež tři bohy a hospodiny řéci křěsťanským zákonem smy zapověděni. SymbAth1,20 Otec od nikoho jest učiněn ani stvořen ani urozen. SymbAth1,21 Syn od otce samého jest, ne učiňen ani stvořen, ale urozen. SymbAth1,22 Duch svatý od otce a od syna, ne učiňen ani stvořen ani urozen, ale vychodě. SymbAth1,23 Jeden tehdy otec, ne třie otcové, jeden syn, ne třie synové, jeden duch svatý, ne třie duchové svatí. SymbAth1,24 A v téj trojici nice dřéve nebo posléz, nice méně ani viece, ale všě tři osoby v řád věčný sobě sú a v řád rovný. SymbAth1,25 Tako přěse vše, jako svrchu řečeno jest, a trojice v jednosti, a jednost v trojici ctěna buď. SymbAth1,26 Protož ktož chce spasen býti, tak o trojici rozumej. SymbAth1,27 Ale potřebno jest k věčnému spasení, aby tělesenstvie také hospodina našeho Jezu Krista věrně věřil. SymbAth1,28 Jest vedě tehdy viera pravá, abychom věřili a poznali sě, že hospodin náš Jesus Kristus, syn boží, buoh a člověk jest. SymbAth1,29 Buoh jest z podstavy otcovy přěd věky narozen a člověk jest z podstavy mateřiny na světě urozen. SymbAth1,30 Svrchovaný bóh, svrchovaný člověk, z dušě rozumnéj a člověčího masa podstojě. SymbAth1,31 Roven otci podlé bostvie, menší otce podlé člověčstvie. SymbAth1,32 Jenž ačti jest buoh a člověk, ne dva však, ale jeden jest Kristus. SymbAth1,33 Jeden ale ne obrácením božstvie u maso, ale přijětím člověctvie u bóh. SymbAth1,34 Jeden ovšem, ne smiešením podstavy, ale jedností osoby. SymbAth1,35 Nebo jako dušě rozumná a maso jeden jest člověk, takež buoh a člověk jeden jest Kristus. SymbAth1,36 Již trpěl jest pro spasenie naše, zstúpil do pekla, třětí den vstal z mrtvých. SymbAth1,37 Vstúpil na nebesa,