Počíná se předmluva svatého Jeronýma v Knihy královské
Že jest dvamezcietma čten u Židóv i Syrských i Kaldejských, jazyk svědčí, jenž jest s veliké strany k židovskému podoben. Neb i oní mají dvamezcietma čten téhož zvuku a rozličnými výčerky[1]rozličnými výčerky – lat. elementa… eodem sono, sed diversis caracteribus; užití pádu podle latinské předlohy mají. Samaritánové také patery knihy Mojžiešovy tolikýmiž čtenami vypisují, ale výčerky a vršelky jsúce rozděleni. Takéže ješto jest, že mistr a zákona učitel Ezdráš po dobytí jeruzalémském a po vzdělání chrámovém za Zorobabele nalezl jest jiné čteny, jíchžto nynie požíváme v židovských knihách, kakžkoli do té chvíle už výčerkové byli sú samaritánští a židovští. A v knihách Počtóv týž počet na podjáhnóv a kněží počtený duchovně se okazuje. A jméno božie Tetragramaton a v některých řečských knihách nalezli sme až do dnešnieho dne starými popsané čtenami. Ale i žalm třidcátý a šestý a stý a Xtý[a]Xtý] XVIIty a XItý a stý a XVIIItý a stý a [stý a]text doplněný editorem čtyřidcátý čtvrtý, kakžkoli rozličným veršem sú popsány, však téhož počtu svými snovány sú abecedú. A Jeremiášova Nařiekanie i modlitba jeho i Šalomúnova na konci Příslovie v tom miestě, jakož die: Ženu silnú kto nalezne – týmiž abecedami a veršovnými rozdiely počteny bývají. Ale patery čteny dvénásobnie u Židóv sú, totižto caph, men, nun, phe, sade,cizojazyčný text neb jiní jinak píší počet[2]„počet“ Vg. nemá, patrně omylem místo následujícího „počátky“, počátky a středmosti slóv a jinak konce. A protož i patery od některých [knihy]text doplněný editorem dvénásobné sú mnieny, totižto Samuel, Malachim, Dabreianim, Ezdráš, Jeremiáš [s]text doplněný editorem Cinoth, točížto s Nařiekaním jeho. A protož jakožto dvamezcietma jest čten, jímižto píšeme židovsky všecko, což mluvíme, a jích počátky hlas lidský jest osazen, též dvamezcietmery knihy sú počteny, jímižto jakžto čtenami a počátky v božiem učení, hubené a ještě ssúcie spravedlivého muže učeno bývá dětinstvie. Prvnie u Židóv knihy slovú Brezith, kteréžto my Genezim řiekáme, druhé Elesmoth, jenž slovú Exodus, třetie Vaietra, točížto Levitikus, čtvrté Vaiedaber, kteréžto Počtové slovú, páté Eleadabarim[b]Eleadabarim] elcadabarim, kteréžto Deutronomium nazýváme. Tyť jsú patery[c]patery] patyry knihy Mojžiešovy, kteréž vlastně Thorath[d]Thorath] Teorath, totižto Zákon, jmenují.