Počíná se předmluva svatého Jeronýma v Knihy královské
Že jest dvamezcietma čten u Židóv i Syrských i Kaldejských, jazyk svědčí, jenž jest s veliké strany k židovskému podoben. Neb i oní mají dvamezcietma čten téhož zvuku a rozličnými výčerky mají. Samaritánové také patery knihy Mojžiešovy tolikýmiž čtenami vypisují, ale výčerky a vršelky jsúce rozděleni. Takéže ješto jest, že mistr a zákona učitel Ezdráš po dobytí jeruzalémském a po vzdělání chrámovém za Zorobabele nalezl jest jiné čteny, jíchžto nynie požíváme v židovských knihách, kakžkoli do té chvíle už výčerkové byli sú samaritánští a židovští. A v knihách Počtóv týž počet na podjáhnóv a kněží počtený duchovně se okazuje. A jméno božie Tetragramaton a v některých řečských knihách nalezli sme až do dnešnieho dne starými popsané čtenami. Ale i žalm třidcátý a šestý a stý a Xtý a XItý a stý a XVIIItý a stý a [stý a]text doplněný editorem čtyřidcátý čtvrtý, kakžkoli rozličným veršem sú popsány, však téhož počtu svými snovány sú abecedú. A Jeremiášova Nařiekanie i modlitba jeho i Šalomúnova na konci Příslovie v tom miestě, jakož die: Ženu silnú kto nalezne – týmiž abecedami a veršovnými rozdiely počteny bývají. Ale patery čteny dvénásobnie u Židóv sú, totižto caph, men, nun, phe, sade,cizojazyčný text neb jiní jinak píší počet, počátky a středmosti slóv a jinak konce. A protož i patery od některých [knihy]text doplněný editorem dvénásobné sú mnieny, totižto Samuel, Malachim, Dabreianim, Ezdráš, Jeremiáš [s]text doplněný editorem Cinoth, točížto s Nařiekaním jeho. A protož jakožto dvamezcietma jest čten, jímižto píšeme židovsky všecko, což mluvíme, a jích počátky hlas lidský jest osazen, též dvamezcietmery knihy sú počteny, jímižto jakžto čtenami a počátky v božiem učení, hubené a ještě ssúcie spravedlivého muže učeno bývá dětinstvie. Prvnie u Židóv knihy slovú Brezith, kteréžto my Genezim řiekáme, druhé Elesmoth, jenž slovú Exodus, třetie Vaietra, točížto Levitikus, čtvrté Vaiedaber, kteréžto Počtové slovú, páté Eleadabarim, kteréžto Deutronomium nazýváme. Tyť jsú patery knihy Mojžiešovy, kteréž vlastně Thorath, totižto Zákon, jmenují.