Albrecht, že ne ihned anjelu odpověděla, ale prvé o tom zvěstování pomyslila, než k němu promluvila. A to jest proti mnohým dievkám mnohomluvným, že neposlúchají múdrého Šalomúna, jenž takto praví: „Ktož prvé řeči odpoviedá, než ji vyslyší, nemúdře činí.“ Tu také praví svatý Jeroným: „Zamútila se, totiž užasla. Neb kdyžto uzřela anjela v člověčí tváři u velikém blesku a u veliké světlosti, ješto prvé byla tiem činem nikda nevídala, a protož se té světlosti lekla.“ Jakožto praví evanjelista, a potom na to myslila, protož jí anjel ihned řekl: „Neboj se, Maria, totiž že vidíš tak v světlé postavě anjela božieho, ale raduj se proto, neb si nalezla milost u hospodina.“ Jako by řekl: To, cožť zvěstuji, nestaneť se přirozeným během, ale darem všemohúcieho hospodina. Tu praví mistr Petr Lavenský: „Co se, dievko svatá, bojíš přijímajíc toho, jehožto se vešken svět bojí?“ Tu také praví svatý Augustin, že ulekši se dievka pro tak neslýchané anjelem promluvenie, protož anjel ihned jí vece: „Neboj se, Maria, nalezla si milost u hospodina. Neužasuj se, Matko božie, pro mé k tobě ohromné vstúpenie, nebť sem já k tobě bohem poslaný posel s tiem poselstvím, ať bych zvěstoval, že máš počieti a poroditi syna, avšak proto nic své čistotě neuškodíš. Tenť mě jest poslal k tobě, jenžto se má naroditi z tebe. Však vieš, Maria, co s čtla v Izaiáše proroka o té děvici, ješto má počieti a poroditi syna. Budiž radostná i veselá, neb si ty ta dievka svatá v proroctví předvěděná, jenž tě jest sobě svatá Trojice zvolila. Aj toť počneš i porodíš syna, jemužto jméno vzděješ Ježíš!“ Tu praví svatý Augustin: „Počneš Syna božieho, jehož člověčenstvie jistě zjednáno bude Duchem svatým a Otec buoh stvoří duši i vlé v to svaté tělo plnost svaté múdrosti i všecky nebeské moci. I porodíš syna, Jezukrista, jenžto od boha Otce pocházie, i vzděješ jemu jméno Ježíš. Neb tak vykládá se Spasitel, jenžto lid svój zprostí všech hřiechóv, budeť veliký a syn najvyššieho nazván bude.“ Jakožto by