I. Mojžíš. 19.
Znamenitých pět měst krásně vystavených a lidných, z nichž přední Sodoma a Gomora města byly, pro vožralství a milování rozkoše a provozování smilstva i cizoložstva přehrozně se zpropadaly, nebo Pán Buoh dštil na ně siru a oheň a podvrátil města ta i všecku vůkol krajinu s obyvateli jejími.
Když vyšel Lot z města Segor, v němž byl zachován od propadení, zuostal [F5r]číslo strany tisku[65r]číslo strany rukopisuna huoře a bydlil v jeskyni on a dvě dcery jeho s nim. I řekla starší k mladší: Poď, opojme otce našeho vínem a spěme s nim, abychom mohly zachovati plemeno z otce našeho. Tehdy daly otci svýmu píti vína noci té. I vešla starší a spala s otcem, ale on necítil, ani kdy na luože vešla dcera, ani kdy jest vstala. Druhého pak dne řekla starší k mladší: Toť jsem spala včera[bg]včera] wčerá s otcem mým, dajme mu píti vína také noci této a budeš spáti s nim, [F5v]číslo strany tisku[65v]číslo strany rukopisuabychom zachovaly plémě z otce našeho. I daly mu hojnost vína píti, a všedši mladší dcera, spala s nim, aniž zajisté tehdáž cítil, kdy na luože vešla, aneb kdy od něho zase vstala. Tehdy počaly dvě dcery Lotovy z otce svého.
Z toho může se rozuměti, jak hanebný hřích jest ožralství a v jak mrzuté hříchy také Bohu milé a svaté lidi (když se před nim nevystříhaji) uvozuje, pročež by se tudíž do pekla dostali, kdyby obzvláštním milosrdenstvím božím nebyli zachováni.
[F6r]číslo strany tisku[66r]číslo strany rukopisuZ 2. Mojž. 23.
Lid izrahelský, najedši se a napivši do sytosti, vstali od stoluov svých a tancovali okolo telete zlaté[F6v]číslo strany tisku[66v]číslo strany rukopisuho, pročež pokolení levítské z rozkazu Mojžíše, aby Pána Boha hněv ukrocen byl, zabil každej syna a bratra svýho vlastního, takže jednoho dne třimecítma tisícuo lidu od meče padlo.
Judikum 9. ka.
Lid sychémský, vyskočivše ven z města, pohubili vinice, i hrozny vinné potlačili a z toho sobě radost velikou učinili, tancovali, spívali a v chrámě modly sve slavně hodovali, [F7r]číslo strany tisku[67r]číslo strany rukopisukteréžto veselosti zle zažili, neb nedlouho potom Abimelech je Sychémský všecky i s dětmi a manželkami pomordoval, a město zkaziv, suol na tom místě síl.
Judikum 16.
Knížata filistýnská měli velikou radost z toho, že sou Samsona, nepřítele svého, v moci své měli, protož sešli se, aby obětovali oběti nákladné Dagon, modle své, a hodujíce, rozveselili se náramně[bh]náramně] náramné, vykřikujíce s lidem obecným, řka: Dalť jest [F7v]číslo strany tisku