Aj, teď máš velikých svědkóv mnoho, že nižádný zlý obyčej, kterak kolivěk dávný, nemá držien býti, neb každý taký jest proti Bohu, proti jeho zákonu a proti rozumu. A že nemuož nižádné dobré stavení býti, kdež Kristus není založení. A že Kristus založil jest, aby duchovní věci dávali darmo pro spasení, řka: „Darmo ste vzeli, darmo dávajte.“ Protož diáblovo jest zpětné založení, jenž die: „Darmo nedávajte, ale beřte! Máte křest, zpověd, olej svatý, svěcení, mše i rozhřešení, pohřeb, modlitby i vigiljí, prebendy, oltáře, kostely i kázaní, těla božieho dávaní i biřmování, v zákon přijímaní i stvrzení, odpustky i súdu vydání. To vše prodávajte! Sami ste kupovali, nemuožte darmo dáti. A naplňte mi tato slova: „Darmo nižádný nedávaj, neb nižádný jest darmo nevzal.“ Tak radí diábel, jenž jest obyčej nehodný ustavil, aby kněží darmo daróv Ducha svatého nedávali, ale aby napomínali, cenili, prodávali i pro ně lidi pohonili. Protož ten zlý obyčej má rušen býti. A kterýž kolik [170r]číslo strany rukopisuobyčej sjednává se s zákonem Kristovým, ten jest slavný, velebný a chvály hodný a toho nižádný nemá bořiti. Neb jakž by jej bořil, kterak by proti Kristovi nebyl? A držel by neústupně proti Kristovu obyčeji, kterak neupadl v kacieřství? A že tento obyčej Kristóv jest slavný, aby kněžie darmo dary Ducha svatého dávali, za ně ani napřed ani potom nenutili, protož tomu obyčeji odporný obyčej jest zlořečený. Protož věrní kněží, netbajme, coť jiní mluví, ale cožť Kristus přikazuje, to plňme! Darmo dary boží dávajme, neb jsúc dobře živi a tak dávajíce, od něho nesmírně lepší odplatu vezmeme po své smrti.
Kterak také kněží, kanovníci neb faráři zle utracují almužnu pro Boha danú? Jeden obyčej jest, že přátely nadávají, aby lidé mněli, že sú urození. A druhdy jiným dávají než přátelóm, aby z jich rodu byli nazváni. A tudy velmi zavržení v světě bývají povýšeni a druhdy otcóv svých a jiných chudých přátel se odřiekají aneb stydie se jimi. A že přátelóm pomáhají,