mohl jedniem slovem neposlušné a protivné poraziti a k sobě obrátiti, když sú na něho s meči, s kyji a s jinú braní přišli, pokorně řekl jim: „Jako na lotra vyšli ste s meči a s kyji. A já každý den byl sem mezi vámi, uče v chrámě, a nepopadli ste mne.“ A opět řekl jim: „Koho hledáte?“ A oni k němu: „Ježíše Nazaretského.“ A on jim řekl: „Jáť sem. A poněvadž mne hledáte, nechte těchto odjíti.“ Petr také, jsa v Římě, mocí netiskl neposlušných k víře, ale kázaním slova božieho. Též i jiní apoštolé, jenž svú krví štípili cierkev svatú. A buď to, že by mocí měl papež puditi neposlušné k poslušenství. Protoť není vymluven, aby tak peněz dobýval. Neb nemá nižádný zlého co činiti, aby tudy dobrého co vyvedl. Jakož die sv. Pavel, přivodě ty, jenž řiekají: „Čiňme zlé věci, ať přijdú dobré.“ A kto chce, znamenaj, že nic neprospívají papežové mocí násilnú neb světskú. Čti kroniku a patř k časuom, že vždy viece ubývá moci světské papežóm, jakž sú počali bojovati. A jakož die sv. Hildegardis, že papežovi panství ubude, že jedva biskupská čepice na hlavě ostane. Bude li to, či nebude, ty víš dobře, pane Kriste.
Pak o rozdávaní odpustkóv na penězích. Že sú nehodni takoví odpustkové, dosti ukazuje sv. Petr, jenž jest nechtěl na penězích pójčiti moci Šimonovi, aby ruce kladl na lidi, aby tak dar Ducha svatého přijímali. Ale kladli sú apoštolé ruce na lidi ne pro penieze, ale darmo pro jich spasení, poslúchajíce svého Spasitele, že jim řekl: „Darmo ste vzali, darmo dajte!“ A tak znamenitě přijímali jsú dar Ducha svatého, neb apoštolé byli sú hodní biskupové a lidé jsú, právě uvěříc, právě káli se hřiechóv. Ale nyní kněží pro lakomstvo překupují odpustky a lidé chtí hřiechóv zbýti, dadúc penieze, a neprávě se kají. A tak s obú stranú se klamají, kněží prodávajíce a lidé kupujíce. Kněží lež prodávají, jakož die sv. Lev papež: „Dar, není li darmo dán aneb vzat, dar není. A svatokupci ne