[11v]číslo strany rukopisua potom jest umřel, na jehožto miesto vstúpil jest syn jeho Hostivit maje ho z to miesto, pak také po jeho smrti vstúpil jest syn jeho Bořivoj, jenž jest byl prvý křesťan v české zemi. Až do tohoto miesta tato kronika jest popsána jakžto o těch pohanských, jenžto viery křesťanské neměli a také i nenie léty Božími rozdielena. Ale již nynie, jakž najlépe moci bude býti, pod léty od Božieho narozenie rozdělena bude.
Tuto sě počíná o Bramburciech, neb kronika brambuřská k české jest přirovnána a přijednána v rozličných miestech rozličnými časy podlé dřéve řečeného ciesaře Karla zjednánie
Jakožto kronika bramburská líčí a kronika Martinova tak řečeného skladatele vypravuje a sjednává sě léto od narozenie syna Božieho po osmi set let a po sedmmezcietma, když v bramburském markrabství lidé ještě biechu smiešeni Slovanové a Sasícové pohanských obyčejóv nadržiec sě a modlám modléc sě, král římský Jindřich řečený syn Otóv vévody saského zdělav stany na ledu a tak Bramburky mocně vybojoval a všecky vlasti podlé Labe svému panstvu podrobil jest eccizojazyčný text.
Léta Božie osm set devadesát a čtvrtý[m]čtvrtý] iiiiti. Bořivoj vévoda český křesťan jest z ženú svú svatú Lidmilú od svatého Metudia moravského arcibiskupa za těch časóv, v nichžto Arnolfus ciesařem byl, a ten jistý křest návodem krále Svatopluka v Velehradě v tom městě stal sě jest. Neb toho času vévoda český pod moravským králem jest byl, těch časóv pod krále moravského mocí byla sta těto dvě země, to jest Polsko a Rusko. I jest také znamenati, že těch časóv Velehrad byl jest hlava všie