[500v]číslo strany rukopisua zázraky uzříte, nevěříte. A Matúš, 12. kapitola: „Pokolenie křivé a cizoložné znamenie hledá. A znamenie nebude dáno jemu, jedno znamenie Jonášě proroka. Neb jakožto Jonáš byl tři dni a tři noci, též bude syn člověka v srdci země.“ A tak sě nynie plní proroctvie sv. Pavla, 2a Timo.cizojazyčný text[72]Timotheum, 4. kapitola: „Budeť čas, kdyžto zdravého učenie nepřijmú, ale k svým žádostem obrátie sě i shromazdie sobě mistry, lekcíce ušima, a od pravdy zajisté odvrátie sluch, ale k básniem obrátie sě.“ Pak die dále: „A po osmi dnech,“ to jest po vzkřéšení pána Krista, „opět biechu učedlníci jeho,“ to jest Kristovi, „vnitř“, to jest v domu, o němž dřieve povědieno jest, „a Tomáš s nimi“. Na tom ukazuje sv. Jan, kakžkoli pán Kristus po svém vzkřiešení častokrát ukazoval sě svým apoštolóm, však jest nebyl ústavně s nimi jakožto před svým umučením. Neb jest byl vstal k jinému životu, to jest k věčnému, oslavenému, protož viece s těmi přebýval, kteréžto byl k témuž životu, to jest k vě[501r]číslo strany rukopisučnému, oslavenému s sebú vzkřésil, nežli s těmi, ješto ještě sú v smrtedlném životě přebývali. A protož, ukázav sě svým apoštolóm den svého vzkřiešenie, potom sě jim neukázal, až osmý den po svém vzkřiešení, aby mezi tiem Tomáš viece žádal viděti jeho. A tak, aby byl zpósobnějí k jeho vidění, aby vidě, užitečnějie viděl. Druhá příčina jest duchovnie, neb toto zjevenie po vzkřéšení znamená zjevenie jeho v slávě nebeské. O němž die sv. Jan, lacizojazyčný text, 3. kapitola: „Vieme, že když sě zjeví, podobní jemu budem, neb uzříme jeho, jakož jest.“ A to zjevenie staneť sě[73]na okraji touž rukou červeným inkoustem připsáno „osmý věk“ v osmém věku, to jest po našem vzkřiešení. A kakžkoli sám Tomáš toho zjevenie potřěboval pro své nedóvěry zapuzenie, však pán Kristus nerodil sě jemu zvláště a súkromie zjeviti, ale i při jiných apoštoléch, aby jim známo bylo jeho pochybovánie a u vieřě. Pak die dále: „Přijide Ježíš