že kázanie ne na múdrosti ani na urození ani na sboží zemském, ale na moci boží záleží. O tom die apoštol, la Corinthiorumcizojazyčný text 1: „Kteréž bláznivé sú světa, zvolil jest Bóh, aby zahanbil múdré, a mdlé tohoto světa zvolil jest Bóh, aby silné pohaněl.“ Pak die dále: „A pošed odtud,“ to jest s toho miesta, „viděl jiná dva bratry, Jakuba Zebedeova a Jana, bratra jeho, v lodí s otcem jich, opravujíce sieti.“ Na tom, že sú byli s otcem, znamená sě láska, poslušenstvie a poctivost k otci svému, kterúž sú měli. Slušie však věděti, že Řěkové mají přidáno „i lodí“. Neb sú všecko u plně opustili, aby beze všeho roztrženie pána Krista následovali. A na tom, že die: „Opravujíce sieti,“ znamená sě chudoba jich, že sú staré sieti opravovali. Neb sú nových dostati nemohli. Pak die dále: „I povolal jich.“ Tuto slušie znamenati, že dvú a opět dvú k apoštolství povolal a dva a dva kázat poslal. Jakož píše svatý Lukáš, 10. kapitola: „Poslal je dva a dva do každého města a miesta, do něhož měl přijíti,“ na znamenie, že dvój lid, to jest židovský a pohanský, měl jich kázaním obrácen býti k vieřě křěsťanské. A že skrze jich kázanie lidé měli dojíti dvojieho spasenie, to jest těla i dušě. A že ti, kteříž mají pravdu kázati, dvoji mají lásku mieti, to jest k Bohu a k bližniemu. A také aby dvěma snáze uvěřili nežli jednomu. Neb psáno jest, Deutronomiicizojazyčný text, 19. kapitola, že „v ustech dvú nebo tří stane každé slovo“. A protož die: „A oni, opustivše sieti i otcě i lodí, šli sú po něm.“ Tuto slušie znamenati, že tři věci sú opustili, to jest sieti, otcě, lodí, na znamenie, že kto chce právě pána Krista následovati, máť tři věci opustiti. Najprvé hřéchy tělesné, to jest zlá myšlenie, nepočestná mluvenie, nesličná činěnie. Neb die apoštol, Efezským, 6. kapitola: „Tělo a krev královstvie božieho nebudú v držění.“ A ty věci znamenány sú skrze sieti. Druhé máme opustiti věci tělesné, abychom jich lakomě nedobývali ani skúpě zadržievali. O tom die sv. Pavel, la Timo.cizojazyčný text, 6. kapitola: „Kteříž chtie bohatí býti, vpadají v pokušenie i v osídlo ďáblovo a v žádosti mnohé