[#]obrázek nebo jiný grafický prvek svrchované aneb stežějné v sobě nosieše, jenž sú tyto: smiera, rošafnost, síla a spravedlnost – tytoť sú všěch ctností kořenie. Škříně mějieše dvě zásově zlaté, na nichžto nošena, skrze něžto dvoje láska, točíš boha a bližnieho na Mariji znamená sě. Škříně tak vnitř jako zevnitř uzlacena bieše. Maria vnitř i zevnitř ctnostmi se svietila.
Protož také krásně znamenána byla na sviecnu, jenž svietieše v Jeruzalemu v božiem chrámě. Na němž sedm lamp horúcích stojieše a ty lampy sedm skutkóv milosrdných na Mariji znamenaly. A tito sú: nakrmiti lačného, napojiti žieznivého, odieti nahého, přivinúti chudého, jenž hospody nemá, navštieviti nemocného a nad ním sě slitovati, mrtvé pochovávati a potřebu ku pochovávaní mrtvým přidávati. Žádný nepochybuj, by v plně milosrdní skutkové na Mariji nebyli. Nebo svědomo, že matka milosrdenstvie a královna milosti vždy byla; kakž by matka všie milosrdnosti skutkuov milosrdných nenaplnila, kakž by sviecen božským[#]obrázek nebo jiný grafický prvek ohněm zažžený nesvietil? Neb ona jest sviecen a ona jest lucerna, ona jest lampa hořície zažžená svrchní světlostí. Ona cěle jest všěcka stkvúcie a všěckna světla. Ona dennicě jasná a jako slunce paprslky dávajíc. Ona svietí a stkvie se nade všecka zhvězdilá nebesa. Ona jest měsiec této noci světské a světlo anjelské. Ten sviecen a jeho svieci ctímy, když {v}marginální přípisek soudobou rukou jejieho úvodu hody zažžené sviecě nosímy. Neb Maria hospodinu v svój úvod svieci obětovala. O té svieci Simeon prorokoval: Sviecě k zěvení pohanskému, Kristus, syn Marijin, jest zažžena, sviece pro trojí podstatu, jenž jest nalezena na nie. V svieci jest vedě oheň, knot a vosk. A v něm bieše tělo, dušě a pravé božstvie. Ta sviecě za člověčie pokolenie jest bohu obětována, skrze nižto noc temnosti našie jest osviecena.
Obětovánie této blahoslavené a přeslavné sviecě kdasi dávno znamenáno bylo na dietěti Samuelovi. Anna, žena Elkanova bezdětkyně byla a plodu neměla. A za dietě boha prosieci častokrát slzivě plakala. Tehdy Anně bezdětkyni buoh proti obyčěji