[138r]číslo strany rukopisusobě dobrú uslyší. Pakli jest člověk obecní, tovarystvo a bezpečnost nalezne v svém řemesle. Pakli žena to uzří, hanba ji potká. Pakli panna, frejieře bude mieti k manželství. Obleče li se král v šubu pro déšť nebo rosu, bude utěšen v svém zámutku.
Rozdiel dvadcátý první, o kordovánkách nebo střevících smysl perských a ejiptských vykladačóv
Spatří li kto ve spaní, by měl na nohách třevíce, vyjde pohostinu. Pakli se utrhne řemýk jich, neskoná té púti. Pakli ztrhají se a s nohy spadnú, strach, by žena jeho neumřela. Pakli v nové střevie obuje se i sede, ženu novú pojme. Pakli neobuv jich, drží je nové v rukú, pojme pannu. Pakli sú vetché, vdovu nebo podběhu sobě osobí. Pakli budú črné nebo chlupaté, pojme ženu bohatú. Pakli budú črvené, bude žena k jeho libosti. Pakli nážlut, bude nemocna a zlých obyčejóv. Pakli jsú hovězie, vzácného muže dceru pojme. Pakli konské, mocného a urozeného muže dceru bu[138v]číslo strany rukopisude jmieti. Pakli kto, jda v třevících, jeden ztratí, bratra svého nebo sestru ztratí. Pakli bude jemu ukraden, bude zamúcen od ženy pro pravú její nemoc anebo smrt. A jest li na cestě, bude mieti přiekazu v cestě. Také vezme li mu kto třevíc, lest ženy nebo sestry znamená.
Rozdiel dvadcátý a druhý, o čamlatu rozsúzenie perských a ejipských múdrákóv
Komuž se zdá ve spaní, by v čamlat oděn byl, sbožie žádúcieho dosiehne. A jest li črvený čamlat, nalezne penieze zlaté. Pakli nážlut, žalost v sboží jmieti bude a vladarstvie odchýlenie. Pakli jest zelený, panstvie a sbožie dójde skrze ženu. Pakli kto vidí, by to rúcho ztratil, ztratí moc i sbožie. Pakli bude spáleno, múcen bude od vládaře. Pakli kto vidí to rúcho zedráno nebo zvetšelé, umenšenie moci i sbožie počije. Pakli král vidí se oblečena v čamlat, mocný lid a zlý přivine k sobě na pomoc proti nepřátelóm svým. Pakli oděje se pro déšť v čamlat král, přispoří pokladóm svým.