Pakli se komu zdá, by po smrti ožil, ot velikého strachu bude zproštěn, ale ponížen. Pakli kto s mrtvým, an v sukni dlúhé, sesmílí, ten s něterého kniežete ženú poleží. Pakli kto mrtvého duom vzdělá, ot kniežete radost a vladařstvie přijme. Pakli kto vlasy mrtvého vezme, jest li král, jiných kniežat rytierstvo k sobě přivine. Pakli chudý, obohatie. Zdá li se králi, by na sien jeho vnesli mrtvého, veliké lidi přijme v své vězenie. Pakli přinesú králi hlavy zbitých u boji, bude nad nepřátely panovati. Pakli člověk obecný hlavu sťatú zdvihne, nalezneť penieze s strachem vládaře svého. Pakli žena vidí, by mluvila s mrtvým, lest složí o muži svém. Pakli nemá muže, u vilnosti živa bude.
Rozdiel třetí, o sesmílení s hovadem rozsúzenie indiských mistróv
Ktož vidí ve snách, by sesmílil s hovadem něterým známým, učiní dobře nevděčnému a nehodnému. Pakli to spáše s neznámým hovadem, přemóž nepřietele mocného a potom jeho obdaří nevděčně. Pakli sesmílí s zvieřetem rohatým, v službě bude svého nepřietele mocného. Pakli žena to spachtí, obdaruje nevděčného.
Rozdiel čtvrtý, o témž rozhádanie perských a ejipských zvěhlascuov
Sesmílí li kto ve snách s lítým hovadem, potkne proti člověku cizozemci a jeho poníží. Pakli kto sesmílí s ptákem, jest li pták, kterýž jedie, nalezneť milost chlubného člověka se zlú pověstí svú. Pakli ten pták jest, jehož nejedie, nalezneť lásku u muže velebného s požitkem znamenitým.
Rozdiel pátý, o celování úmysl indiských učitelóv
Spatří li kto ve spaní, jako by koho celoval z milosti, pohodlé učiní tomu, kohož líbal. Pakli koho celoval pro sesmílenie, přijme ot toho dobroděnie, komuž dal políbenie. Pakli kto poceloval čie hrdlo, ten políbený pomuož