rozličným rúchem, jenž rozličné barvy má, potká jeho od krále nebo toho města vládaře strach a múcenie. Všecko rúcho hrubé a nové na obecném člověku lepšieho sú znamenie a ušlechtilejšie horšieho. Ale na králi vzpět, nebo ušlechtilé a na králi nové dobré prorokují, ale staré a hrubé zlého jsú dolíčenie. Pakli král kterému z vládařóv svých dá neb jeho obleče v své krzno, chvály a cti jemu přidá. Pakli v lehčejšie své rúcho obleče neb jemu dá, menší úřad jemu poručí. Pakli komu rúcho nesvé král dá, obohatie jeho a obraduje mezi lidem svým. Pakli ženě král rúcho dá, dójde ta žena přiezni jeho nebo něterého přietele jeho. Káže li král barviti sobě krzno, svítězí nad nepřátely skrze lahodné řeči. A bude li dobře barveno, viece vítězstvie. Bude li král se všemi úředníky ve snách črveným rúchem oděn, obveselí je i obec svú. Pakli vidí, že se i své vládaře zoděl v nážluté rúcho nebo črné, zámutek pro nemoc a smrt jeho znamená. Pakli v žluté, přibude zbožie z nepravosti. Spatří li kto, že rúcho jeho rudnaté jest, vypověděncem bude nebo zběhem se zlú pótkú. Potratí li kto rúcho své, v zámutek upadne. Ale roztrženie, shnojenie, zkálenie, zvetšenie rúcha hanbu a chudobu znamená. Bude li kto oděn v nové blány nebo kožich zimě, nalezne sbožie ot mohutného s lehkostí. Pakli létě, dosiehne sbožie, ale s prací. Zdá li se králi, by byl oděn v kožich liščí nebo jiné zvěři, svítězí lstí a úkladem nad svými nepřátely.
Rozdiel padesátý a prvý, o ohni dómysl mudrákóv indiských
Uzří li kto ve snách, ano shořal ovšem duom nebo město nebo pole, pán toho města i mnoho bydlitelóv jeho pravú nemocí pohynú. Pakli oheň byl bez plamenu a diel spálil, nemoc a pohuba bude na diel lida. Pakli to vidí král, ta pomsta spadne na města a na lid. Pakli čie rúcho oheň spálí, v nemoc velikú upadne. Pakli který úd se spálí, kohož ten úd znamená vedlé svrchních výkladóv, na toho ta strast spadne. Pakli kto jie uhlé žeravé bez dýmu a plamene,