[C1r]číslo strany rukopisutakových hříších porušeni, jiným folkují, přehlídají a hříchuov trestati nesmějí, a tak jsouce učiněni solí zmařenou, k ničemémuž se nehodí. Proti kterýmžto všem hrozně naříkati ráčí Pán Buoh skrze Jeremiáše proroka. Nebo cizoložstvím naplněna jest země. Prorok, zajisté i kněz, poškvrnili jsou cestu svou.[45]Jr 23,10–11 A opět: V prorocích jeruzalémských viděl jsem to podobenství, cizoložstvo a cestu lži a posilňovali rukou nejhorších[46]nejhorších: nayhorſſých, aby se neobrátil jedenkaždý od zlosti své.[47]Jr 23,14 Itemcizojazyčný text: Od prorokuov jeruzalémských vyšla poškvrna na všecku zemi. Jerem. 23[48]Jr 23,15 Opět skrze jiného proroka: Běda těm, kteříž šijí polštářtíčky pod všeliký loket ruky a činí podušky pod hlavu všelikého věku, aby popadovali duše. Ezech. 13.[49]Ez 13,18
Pohleďme dále i k správě hospodářské a domácí, zdaliž i tu nenajdeme porušenou cestu všelikého povolání. Nejprvé[50]Nejprvé: Nayprwé při živnostech všelijakých na nejvyšší[51]nejvyšší: naywys̈ſſý zrostli jsou fortelové, podvodové, lsti, vošemetnosti, falše, oklamání, křivdy tak, že jeden druhého, jak nejlépe[52]nejlépe: naylépe můž, škrabe, loupí, nemaje jeden k druhému žádné lásky, jen každý svého hledí, ješto Pán Buoh živnostem a obchoduom uložil spravedlnost, upřímnost, jakož tomu rozuměti muožeme z řeči svatého Pavla, kterýž dí: Tať jest zajisté vuole Boží posvěcení váše a aby žádný neutiskal ani neoklamával v jakémkoli handli neb jednání bratra svého. 1. Tessa. 4.[53]1 Th 4,6–7 Co se pak tkne manželuov, zdaliž mnozí z nich velice a hanebně neporušili cesty své, kterouž jim uložil Pán