nenadále přikváčeni. Tak se má státi i se dnem soudným, jakž sám Syn Boží dí: Že budou dnové příští jeho podobní dnům Noelovým. Protož zle činí, kteříž pro to prodlévání tak smejšlejí, jako by již nic nikdá z toho, co se o dni soudném svědčí z slova Božího, býti nemělo a ta znamení a zázrakové jako by toho nic neukazovali, a tudy vždy víc a víc v zhovadilou bezpečnost se vydávají, slovu Božímu se posmívají a hříchův beze vší bázně se dopouštějí. Takoví, poněvadž zbožím jeho dobroty pohrzejí a shovívání jeho zle užívají, těžce pokutováni a trestáni bývají. Nebo sobě shromažďují hněv ke dni hněvu a zjevení spravedlivého soudu Božího. Pán Bůh zajisté také toto za obyčej mívá, že což obmeškáno bývá jeho shovíváním, nahražuje to těžkým pokutováním, jakož nám to ukazují příkladové prvního světa i také zkáza města Jeruzaléma.
My tehdy zbožím dobroty jeho pohrzeti nechtějme, ale radějí, dokudž nám lhůtu a čas dává a ku pokání svatému napomíná, k němu se v upřímném srdci obraťme, jakož nás k tomu napomíná skrze proroka Johele takto řka: Obraťte se ke mně v celém srdci vašem, v postu, v pláči, v kvílení a roztrhněte srdce vaše, a ne roucha vaše, a obraťte se ku Pánu Bohu vašemu, nebo dobrotivý a milosrdný jest, trpělivý a mnoheho milosrdenství, shovívající nad zlostí. Johel v 2.