jest již, když jest Adam z ráje vystrčen? Mistr vece: To ovoce ještě neroste nadarmo, nebo to ovoce jedie duše zbožné, ješto sú v ráji. Mladší vece: Těm netřeba jiesti ani píti, anebo ktož pije a jie, musí zažívati pokrm. Mistr vece: Ta řeč jest o tělesném pokrmu. Toho nebažejí duše svaté, ješto sú v ráji, nebo jakož duše sú duchovnie, takéž jich pokrm jest duchovní. A takéž oni zaživú svuoj pokrm, jakož slunce vytáhne vodu z rúchy. Mladší vece: Kterak by se lidé byli plodili, by byli ostali v ráji Adam a Eva? Mistr jest odpověděl řka: Od žádosti, nebo jakž by Adam z ženú ruce sklesli v žádosti a opět rozpustili, tak by se byli lidé plodili, a to bez všeljakého hřiechu. Mladší otáza: Kterak jest dlúho živ byl Adam? Mistr vece: LCCCC a XXXVIIII let a syn jeho Abel byl jest XXX let stáří, když jeho bratr Kain zabil. A od toho počely sú se mordy. Mladší vece: Kto jest najprvé nalezl hudbu? Mistr vece: Lamech, ten jest měl tři syny. Jeden slul Jobel, druhý Jobal, třetí Boza. Jobel jest najprvé nalezl hudbu. Boza byl najprvní kovář, jenž jest počel kovati od železa a ot mědi. Jobal jest byl muž, ješto nalezl muziku. A ti bratřie měli sú sestru, ta jest najprvé nalezla, aby děti kolébali. Mladší vece: Kto jest byl najprvní král? Mistr vece: To jest byl Semov, syn Aza. Toho krále rozděleni sú lidé na tré. S plodu toho krále pošli sú kniežata a hrabie a šlechtici. A ten mějieše bratra, ten slul Jafet, a z toho plodu pošli sú vladyky a páni. Potom byl jeden, ten slul Chám, a od toho pošli sú sprostní lidé, to jest chlapstvo. Mladší vece: Kterak jest slul ten čert, ješto Adama a Evu přelstil, že ovoce toho okusili, pro něž sme upadli všichni u boží hněv? Mistr vece: Heuzmakalion, a jest z najvyšších jeden, jenž sú strčeni z nebes. Mladší vece: Milý mistře, pověz mi o ustavení světa tohoto. Mistr vece: Tento jest svět okrúhlý jako kolo a jest objat vešken mořem, a my plaváme jako žlútek u vajci. Mladší vece: Mistře, pověz mi, čím jest země potvrzena, že nemóž potonúti, když plaváme jako žlútek u vajci? Mistr vece: Zemi nic nedrží vzhuoru, než boská moc, nebo