[83v]číslo strany rukopisuna hodinách. Takť jest obět této svátosti ustanovil, jejíž úřad knězi jest poručil; aby najprv sami přijímali a potom i jiným dávali. A k tomutoť vzní i také příleží písmo, kteréž jest psáno v přísloví Salomúnově v osmej kapitule, kterak múdrost věčná a nestvořená zove k tej večeři a die: Jestliže kto maličký jest, přídiž ke mně, a i k sprostným mluvilať jest: Poďte, jezte chléb mój a píte víno vám připravené. Znamenajž slova a písmo, važ, žeť kněžie toto písmo na den božieho těla všecko zpievají i mnoho jiného viec a jako poslové a sluhy božie, takť na tu svatbu a večeři zoví a volají. A jistě byť tomu zvání a volání právě rozuměli, žeť by se písmu neprotivili, ale takť by činili skutečně, jakožť volají a zpievají ústně. Ješče važme slova pána Ježíše, kteráž sú napsána ve čtení sv. Lukáše v druhémezcietmé kapitule, takto řekl jest k apoštolóm pán Ježíš: Vezměte a dělte mezi sebú. V tom, když die vezměte, okázal jest své prelátstvie a biskupstvie k svej osádce, neb [84r]číslo strany rukopisuoni, tociš apoštolové, v tu chvíli jeho učedlníci biechu. Ale že jest řekl: a dělte, v tomť se již okazuje netoliko jich učedlnictvie, ale prelátstvie i biskupstvie a moc jim v témž i jich náměstkóm daná. A když die mezi sebú nečteme, byť jeden apostol druhému svátosti této podával aneb uděloval, jakož se tuto die: vezměte a dělte mezi sebú, ale jakožť vyznává sbor konstanský i jiný každý sbožný, žeť jest tak bylo u prvotě cierkve svaté. Ale kterakť by to sešlo, nětcoť toho dotýká papež Lev v jednom kázaní puostniem a oznamuje to lidem všěm, pro rozličná zklamánie takto die: Lsti a chytrosti našeho nepřietele netoliko v pití a v jedení neslušném se vystřiehajme, ale i v zdržování, neb kterýť jest uměl lidskému pokolení pokrmem smrt zpósobiti, týžť umie i postem uškoditi. A tu svú chytrost dvojnásobnú okazuje a Manicheóv svých sluh požívaje. Jakúžť jest smělost dal při věcech zabráněných, takéžť radí se zdržovati i od pójčených. A proto našeho