mají velmi špatný a naň z města vodu vedú, ženúce ji kolem a žlaby a po těch žlabiech teče až na mlýn. Tak v náhlosti ostatku sem nemohl slédnúti.
A odtad smy jeli do Azí, jazykem jich slove Chajcizojazyčný text. Z Kapadocí přijeli sme do něho druhého dne. To město na pohledění zdá se tak veliké býti jako Nové Město praské a také dlúze leží. Valy jsou okolo něho vysoké a obyčejem českým jsú dělány, ješto sem v těch zemiech jim podobných neviďal, a že pro ty valy v městě domuov neviděti, o tom městě neviem co psáti, neb sem sobě v něm jedno chleba kúpil i jeli smy před se. Než mlýny potvorné ty viděl sem.
I přijeli smy na noc k Betání a tu sme leželi před městem. A Betánie jest městečko malitké a jsou v něm všecko křesťané řečtí. Tu sme již pili víno, ale kradmo, neb sme se Arapóv báli.
Ráno vstavše, jeli sme k Damašku a do něho sme přijeli třetieho dne z Betánie. Damašek jest město veliké velmi, neviem, by nebylo tak veliké jako tři Prahy, neb jsú Turci pravili, že jest většie Konstantynopole, a o Konstantynopoli někteří pravili, že jest většie než tři Prahy. Než to sem ohledoval, abych spatřil velikost těch dvú měst, Konstantynopole i Damašek, některak sem nemohl spatřiti, než viem, že jsú veliké velmi.
Damašek jest v čisté rovni, na miestě leží veselém a s jedné strany Damašku jest hora a na té hoře jest kostel. A tak sem slyšal, že by na té hoře zabil Kain Ábele a že ten kostel na památku toho ustaven jest. A to nám pravili křesťané i Arapi, že by se tu najprvnějšé vražda stala.
Damašek jest město bohaté na všecky věci i na vodu, neb do něho teče sedmdesát potokóv a dva. Pak na kupecké věci jest převelmi bohaté, ješto na všecky věci, a na všie té cestě nebyl sem v bohatšiem, neb jest město skladné a v něm bývají kupci z rozličných zemí nám známých i neznámých. V Damašku chleba, vína, masa i jiných věcí k živnosti obyčejem jich hojně dosti, než vína ač dosti jest, však svoboda nenie puštěna kúpiti jeho, neb Damaškem múřeníné vládnú a oni vína nepijí, protož se velmi hněvají na ty, ktož je pijí, na hosti pak a na neznámé lidi zvláště. Neb nás křesťany oni, jsúce pohané sami, za ty nás mají. Neb jestliže já nebo jiní chtěli sme víno píti, musili sme jíti [k]text doplněný editorem křesťanóm a ten nám kázal jíti do komory i zavřel nás tam, a tak sme víno píti směli,