vecechu mezi sebú: „Pán bóh israhelský, ten vie to všecko!“ A tak všichni vyjidechu z školy s velikú bázní, a třasúc sě a tepúc sě v srdce svá. A tak všichni do svých domóv rozjidechu sě.
Tehdy tyto všecky věci i skutky, což sú židé mluvili v jich škole, Jozef a Nikodém zvěstovali sú Pilátovi. A Pilát pak poslal všecky řeči i skutky, kteréž sú židé o Ježíšovi mluvili, i napsal to, všecko v zjevných knihách nebo na listech domu svého radného. Potom pak Pilát psal jest epištolu, točíž svrchnie popsánie, do Říma Klaudiovi neb Tiberiovi ciesaři a řka:
Kapitola třimezcietmá, kterak ty věci svrchupsané dány sú Pilátovi a o listu Pilátovu k ciesaři.
Pilát Ponský, súdce zemský Klaudiovi králi neb Tiberiovi ciesaři pozdravenie i vítězskú žádost! Nedávno sě jest přihodilo, i také sem tiem jist sám, že židé skrzě závist své vlastnie potupí, a proto oni i jich potomní ukrutným otsúzením mají býti tresktáni, neb vzemše slib od otcóv svých, že jim má bóh poslati s nebe svého svatého, kterýž by hodně král jich byl. A toho jest slíbil skrzě panenské porozenie poslati na svět. Toho zajisté za mne súdícieho v Židovstvě, když jest byl bóh židovský jej poslal. Tehdy, když uzřechu židé, an slepým zrak dává, malomocné očišťuje, dnú zlámané uzdravuje, ďábly z lidí vyhoňuje, mrtvé křiesí, větróm přikazuje, po morských vodách suchýma nohama chodí a mnoho jiných divóv a znamení činí. A když mnoho jiných lidu židovského, že on jest syn boží, veň uvěřichu, tehdy kniežata židovských kněží, mistři a zákonníci závist proti němu zdvižechu. A tak jemše jej, i vydachu mně súdci. A také jiné věci lžíce mně o něm, pravili sú, by on byl čarodějník a proti jich zákonu činil a stál. Tehdy já věřiv jich slovóm a mně, by tak bylo, i bičovav jeho, vyvedl sem jeho jim samým k jich vóli. A oni sú ukřižovali jeho na dřevě, a mrtvého pochovavše, strážné položivše rytieře domu mého, i kázachu jim, aby ostřiehali hrobu, znamenavše hrob jeho. A když on zajisté třetí den vstal jest z hrobu, tehdy zlost