narózno jedno každé osobstvie boha a hospodina svědčiti křěsťanskú pravdú nutie ny, takež tří bohóv neb hospodinóv řéci křěsťanským duchovenstvím hájie nem. SymbAth1,20 Otec ot nikohého jest učiňen, ni stvořen, ni urozen. SymbAth1,21 Syn ot otcě samého jest, ne učiňen, ni stvořen, ale urozen. SymbAth1,22 Duch svatý ot otcě i syna, ne učiňen ani stvořen ani urozen, ale vychodící. SymbAth1,23 Protož jeden otec, ne třie otci, jeden syn, ne třie synové, jeden svatý duch, ne třie svatí duchové. SymbAth1,24 A v téjto trojici nic dřieve ani posléze, nic většie ani menšé, ale všě tři osoby věčny sobě jsú a spolurovny. SymbAth1,25 Jako, [jakož]text doplněný editorem[1977]jakož] ut lat. ovšem juž napřěd pověděno jest, aby trojicě v jednosti a jednost v trojici počščena byla. SymbAth1,26 Ktož chce zajisté spasen býti, tak o trojici čuj. SymbAth1,27 Ale potřěbno jest k věčnému spaseňú, aby narozenie zajisté hospodina našeho Jesu Krista věrně věřil. SymbAth1,28 Jest zajisté viera pravá, abychom věřili i svědčili, nebo hospodin náš Jesus Kristus, boží syn, bóh a člověk jest. SymbAth1,29 Bóh jest z jestvie otcova přěd světem urozen a člověk z jestvie mateřina na svět narozen. SymbAth1,30 Svirchovaný bóh, svirchovaný člověk, z dušě rozumné a z člověčieho těla jsa. SymbAth1,31 Rovný otcu podlé božstvie, menší otcě podlé člověčstvie. SymbAth1,32 Jenž ač bóh jest a člověk, ne dva však, ale jeden jest Kristus. SymbAth1,33 Jeden zajisté ne obrácením božstvie v těle, ale přijětím člověčstvie u bozě. SymbAth1,34 Jeden ovšem, ne pohaňením jestva, ale jedností osoby. SymbAth1,35 Nebo jako dušě rozumná a tělo jeden jest člověk, takež bóh a člověk jeden jest Kristus. SymbAth1,36 Jenž tirpěl jest pro naše spasení, stúpil do pekla, třetí den vstal z mirtvých. SymbAth1,37 Vstúpil na nebesa, sedí na pravici boha otcě všěmohúcieho, ottud