[189r]číslo strany rukopisuzemanóm přikazujem, aby žádného kacieře, kteréž by koli viery byli, na své dědiny a do svých domóv nepřijímali. Pakli by kto přijímal neb který obyčej s nimi měl, toho odsuzujem, aby byl vypověděn z našeho královstvie věčně a všeho svého sbožie odsúzen bez milosti.
Toto jest příslovie k dobrým skutkóm
Všeho sboru stvořitel a zprávce, najvyšší pán jeden buoh, ze všeho stvořenie najušlechtilejší osobu stvořil jest, člověka k svému obrazu podobného, a maličko jej od anjelóv pomienil, předloživ jej nade všeckno stvořenie, aby jim panoval. Ale on maje dobrovolenstvie od pána nebeského, toho jest neuměl užívati. Pro neposlušenstvie dal se jest přivésti v nepokoj a v robotu.
A protož potomnost všeho lidu pro hřiech otcóv jest poškvrněna a v robotu poddána. Jakožto od kořene prut rostlý zplanie, když ho neštěpují, také v lidech od kořene jest pýcha a svá vuole, že sobě závidie a zemské sbožie a panstvie, ješto z práva a z dobrého obyčeje i od přirozenie bylo jest všem obecno. Ale po nemnohých letech učinili jsú mezi sebú rozdiel, chtiec sobě své zvláštnie svobodno mieti, jsúc lakomstvem oslepeni tak, že jedni kradú a druzí zjevně lúpež plodie a druh druhu chvátá a béře. A odtud bojové, vojny i jiné války v lidech jsú vznikly.
A odtovad pro potřebu tělesnú a pro lakomstvie božím dopuštěním kniežata jsú vznikla, aby mocí[b]mocí] mocz nebeskú jim pójčenú to zlo a nepokojné v lidech stavovali a jim