[C5v]číslo strany rukopisupitomý, poznal jest toho ostříše neživého, protož nedal se jemu přikvačiti, ale vzdvih se, dal jest příklad jiným Božím ptákóm, by též činili.
Pak kletba živá, pravá, svatá, od Boha vydaná, jest odlúčenie od Boha a od svatých obcovánie pro hřiech smrtedlný, jenž jest nedrženie Božieho přikázanie, řka v pátých knihách Mojžiešových v osmezcietmé kapitole: „Zlořečený ty na poli i doma i na cestě, nedržíš li mého přikázanie.“ A svatý Pavel píše takto a klne: „Ktož nemiluje Pána Jezukrista, buď prokletý.“ A kněžie všickni, řiekajíce hodiny na primě, klnou všecky, jenž nedržie Božieho přikázanie, řkouce: „Zlořečeni jsou všickni, kteříž se odchylují od tvých přikázaní.“ A v té Boží[z]Boží] božie kletbě i všech sva[C6r]číslo strany rukopisutých jsou všickni smrtedlní hříšníci. A zvláště kněžie, jenž se sami klnou, řiekajíce hodiny a kněžstvie smilstvím, lakomstvím neb jiným hříchem przniece. A ktož se z té kletby nevypraví od Pána Boha snažným pokáním, ten upadne v najvětčí kletbu, kterúž vydá najvyšší a spravedlivý biskup, Pán Ježíš, řka: „Jděte, zlořečení, do věčného ohně.“ A tak odloučí je od sebe i ode všech svatých i ode všeho utěšenie. Té kletby rač nás ostřieci Spasitel všemohúcí.
Pak divím se, proč kněží, biskupové i faráři nejsú u větčí[aa]větčí] wietčie kletbě než já pro to, že neposlúchám papeže. Aj, tento papež v své bulle s pečetí olověnú přikazuje všem kardinálóm, arcibiskupóm, patri[C6v]číslo strany rukopisuarchám, biskupuom, farářóm i všem kněžiem, aby kleli Ladislava, krále nápulského, zvoniece i sviece hasiece, tak dlúho, dokavadž by jim jiné nebylo přikázáno. A to aby učinili pod kletbou, pod obrokem i kněžstvie zbavením[ab]zbavením] zbawenie a pod pokutou […]text doplněný editorem[1]spis nedokončen
A tak konec sepsánie tohoto, kteréž mistr Jan Hus učinil proti knězi kuchmistrovi léta 1406, kterýž ho nekřesťansky haněl.
Impressum per Paulum in monte Oliveti. Anno domini milesimo 509.cizojazyčný text