su[127v]číslo strany rukopisukně ve krvi kozlecí, kteréžto kropenosti sou se divili praj anjelé řkouc: Kto je toto, vstupující z Bozra v barveném aneb v skropeném rouše? A on odpověděl: Jáť sem, ješto sem je zstříhal, v presu dávě, totiž svou sem je vystříkanou obarvil krví; podlé vypodobnění na proměnitém rouše vyskytnutém na huru Tábor, jenž jest byl Pán spasitel s sebou nosil v tlumoku tajemství bez poškvrny až do svého z mrtvých vstá[128r]číslo strany rukopisuní. Jako malomocný an desaternásobně barvené roucho s sebú vozil až do odbytí malomocenství. Teprv se v ně po z mrtvých vstání oslavil, jeho všech předepsaných požívaje povah i jiných nečíslných večně. To je, že jest od hanby zastřín, od vichru, od sloty, od zimy i od vedra ochráněn, ctí a slávú ozdoben, jest přesto pěken, krásen, syt, chuten, chvaliteben, zbohacen, podoben, živ a zdráv, všech zbaven neduhův [128v]číslo strany rukopisui smrti vyvejšen, uprázdněn, svátečen, upokojen, bezpečen, kstvouc, blýskav, jasen, osvícen, mlád, jadrn, zvolen, silen, trval, královský a božský.
Toť[dx]Toť] oť hle, to tak a v tom podobné[dy]podobné] podobnie rouchu království boží, jehož prvotně hlédati radí na počátku předevzaté potěšení. Než že tak při témž nerozdílnú prací radí hlédati i spravedlnosti jeho, totiž boží. Slušíť věděti, co jakáť jest spravedlnost boží, že se dělí od naší sprave[129r]číslo strany rukopisudlnosti, jenž jest navrátiti každému, což čí jest. A protož poněvažd Pán Buoh, jemuž říkáme: Přiď království tvé; má své vlastní království, a ne naše. Když by spravedlnost jeho byla takováž jako naše, mohl by žádnému podlé spravedlnosti nedávati království svého. Než žeť jest jakás jinačejší a neznámější spravedlnost boží, poněvažd že každému podlé zásluhy toho království nebeského odměří jako z celého postavu víc neb [129v]číslo strany rukopisuméň. Jinéť pak písmo zní, že chce dáti poslednímu, totiž menšímu v zásluze, jako i prvnímu, totiž v zásluze většímu, příkladem[17]„i prvnímu, totiž v zásluze většímu příkladem“ opsáno písařem omylem podruhé drobného kvítí, jež odívá tak, až jest praj veliký, múdrý Šalomún nebyl odín jako i ni jediné z nich. A aby to obé našemu smyslu odporné v své pravdě celé mohlo zůstati, musíme tomu tak rozuměti, že ačkoli každý spasenec zvlášť dosti