vyplnili vůli boží hleděti cti a chvály jeho i vzdělání bližního, by pak měl i život náš v něčem zlém újmu trpěti, nežli bychom vzdělávali ozdobně hrady, kláštery neb rathouzy etc.cizojazyčný text
Bez krále a soudu tudíž sobě stesknem, a bez Boha vždy bychom rádi živi byli. A mnozí by rádi, by Pána Boha nebylo, aby nad námi nepomstil, abychom sami svoji páni byli. Ale jako říčné vody a jako ryb z vody žízníme a lačníme a vodou se omýváme obojí, tak bychom měli protivenství a hanění lačněti a žízniti. Ale pohříchu že mnozí se netoliko kojí, ale krmí tou řekou, ale topí se jí, totiž smrtedlným hříchem, a vzlášť kteří se koupí a plaví, totiž kteří s rozkoší klnou aneb klatby jim přejí. Neb láska se těší spravedlnosti, a ne zlořečenství. A protož naši předkové, bojíce se toho stonutí s obou stran, udělali most kamenný pevných kompaktát, jímž by k sobě po nich přístup svorný a bezpečný měli, totiž aby se nehaněli, nezlořečili. A ten most kolik má sklepův, tolik mají kompaktáta artikulův, pečetmi jako železy utvrzená. A tak dobře kompaktáta kamennej se most znamenají, neb i synové Ruben, Gád a Manasse udělali nad jordánskou řekou pactumcizojazyčný text s půldesátým pokolením, totiž oltář kamenný nesmírné velikosti k stání paměti, ale ne k obětování. Tak protivníci nám kompaktáta udělali, ne aby sami podlé nich přijímali drahú obět, než svolení v nás toliko.
Že jest pak Malá Strana a věže jedna shořala, to znamená, že protivníci horlivostí proti pravdě boží sami se pálí, a ne nás, neb víc sobě škodí nežli nám, a že císař pekelným ohněm shořal, totiž od té nemoci umřel.
Dvě věži mistry pražské a biskupský sněm znamenají se, dvú koncí, s jichžto povolením, obranú a pomocí sou kompaktáta stvrzena a měla býti obhajována. Kteřížto nad jinými jako věže zlatomakovičné sú vyskytnuti a vystaveni. Ale jako most voda rušila a opět ondy opravovaný zrušiti svým rozvodněním chtěla, i Prahu zatopiti, tak zlořečenství papežovo vylévá se a rozvodňuje vždy, chce kompaktáta i víru zatopiti a zkaziti. Ale že i Malá Strana užila té zátopy, totiž že i protivníky zlořečí podlé nás, když Čechy zlořečí řkouce, že každý Čech kacíř, by pak i pod jednou byl, jakož to lép vědí jich strana, když do Říma