věda, věz podlé přimínění svatého Pavla tak nesmyslně to býti a nepevno, ducha tělem tkáti jako pavlněnou osnovu a pavoučinou, nedůtklivou hřečným outkem. To jest, že se trhati budete, netrefnou svádou jeden na druhého potýkajíc aneb sobě oči vystrkajíc. Ty díš, žes lepší, urozenější a nábožnější: Budiž taková jako já. A ty mne nehodna si. A ona zase s potržkou vřésklavou se vokřikne: Chtěl lis duchovní býti a nábožnej, byloť knězem býti aneb neženiti se! Jáť sem teď křehká, tělesná žena, za muže a za tovaryše sem sobě tebe pojala, a ne za pána ani za kněze. A pak, však si ty mně frejoval, a ne já tobě, ty si ke mně, ne já k tobě, zasílal! A tak tě ve všech tělesných pracech jako chřečná bavlněného a pavučinného přetrvá, až budeš bycha honiti. A strach, by se jako tvá vrstva nedávno netrpělivostí neztrhal a nehleděl outkem neb rozvodem rozvázaní až do nepřátel obradování. By se ale tím káral chřečným v jedno brdo tkanými, jenž pojímajíc sobě rovně, proto se trhají, říkajíc: Oběs se, oddechneš, ožeň se, odpočineš. A kto praj do roka ženění neželé. Vstal, a že mu sluší hbitě všecko činiti, čehož se mu kolivěk zachce. A naliť je, byl pokrytě umřel, když ještě tělesenství živé na sobě cejtí. A protož lidem jest to na něm málo nezřetedlnějí a neodivnějí nežli na z mrtvých vstalém Lazarovi oněm židům hodování.
Když sme již tak se rozmluvivše až k zmínce o smrti přišli, sluší věděti, že jest i opravdové smrti manželům, mlče o neřádných, jenž na se i na děti smrti klatbou prosí, tak řádným mnohem nesnáz nežli svobodným bohomyslným čekati. Neb i ostati živu s dětmi po ženě jest siroba nad smrt těžší, i umříti prvé a ostaviti své děti v sirobě s ženou a nevěděti, jak se jim zvede po něm, jest smrt dvénásobní a na obě nedostatek jako buďto, že osnovy neb outku se nedostane, neb kterého jednoho přestane, vždy nedostatek slóve. Jakož my obě vdově to lépe víme, jenž nemohouc sobě rovně osnovy, totiž muže, aby s námi zajedno slíbil umříti, a ne prvé ani posléz, umínily sme se zase v klubka vdovství zdrželivého až do smrti svíjeti vědouc, že jako osiřelej otec s dětmi aneb máti sou jako sama osnova neb sám