království nebeského, rouchu připodobněného, dovtípili a pro něj jeho srdečně zachtěli. Abychom se, řku, dovtípili, že království nebeské jako roucho odívá a nahou hanbu zakrejvá. O němž v Zevení řečeno: Radímť, aby se v bílé roucho obvlékl, aby se neodkryla hanba tvá. Též tudíž království nebeské jako oděv chrání od vichru, od sloty, od zimy i od vedra. A protož že jeho neměl onen, jemuž je řečeno: Příteli, jaks sem všel, nemaje roucha svadebního? – zimu, vicher, vedro věčné bez závětí trpí. Jím pak ona moudrá hospodyně v Přísloví, zodívavši čeled svou, nebojí se o ni, aby nastydla zimou. Činíť též království i počestnou jako roucho onu královnu v žalmu po pravu stojící v oděvu rozličnosti. Činíť to též království i urozena a vzácna jako roucho Josepha v Ejiptě, Zorobabele v Babyloně, Mardochea v Susis, Machabejské v Jeruzalémě i jiné mnohé v Písmě přimíšené, kterýmžto rouchem sou se jich králové pro vzácnost obdarovali. Činí mila i vonna jako ona vonná sukně Jákoba otci Izákovi mila a vonna učinila. Činí též království odiva, jako v se oblečenou Judith roucho zšperkované odivnu učinilo v očích Olofernových. Máť v sobě i veselé ku podobenství roucha téjž Judith, vdovy, o níž jest psáno, že jest se oblékla v roucho outěchy a veselé ku potěšení synův israhelských. Činíť i syta rozkošně a stkvostně podlé povahy svadebního roucha, jenž v se obláčené přivodí na svadbu všech sytostí a chutí hojnú ze Čtení zapsanou. Činíť to též království nebeské i chvalitebna podlé povahy roucha chvalitebnost v sobě majícího podlé proroctví řkoucího: Dal mu Pán Bůh za ducha truchlosti plášť chvály. Máť v sobě království nebeské i záplatu, jináč službu hojnú ku podobenství roucha, totiž sukeň, jimiž králové služebným sloužícím sobě hrdlem i statkem obyčejně platívají. Činíť tudíž i králi podobně podlé povahy roucha, o němž je v Isaiášovi psáno: Řekla obec k oděnému: Budiž naším králem. A onoho anjela v Danielovi a též v Zevení stkvoucí roucho učinilo podobna k Synu člověka, totiž Kristu, králi nebeskému. Máť v sobě království nebeské i neduhův uléčení jako podolek dotknutý od ženy krvotnie i od jiných ve čtení svatého