Vlastním rodičům svým, totiž otci s mateří, kněz Jan, syn váš, zdravé potěšení vzkazuji, a to ne z svých, než z oust Syna božího vyňaté řkoucího: Nepečujte, co byšte jedli, pili ani čím byšte se odívali. Víť Otec váš nebeský, že toho všeho potřebujete, protož hledajte prvotně království božího a spravedlnosti jeho a všeť bude přivrženo vám. Kterémužto potěšení dává rozum to vaše, jež mezi rukama máte, krajčovské řemeslo, v němžto se není potřebí starati o mzdu, v níž záleží živnost časná, než jen hleděti krajčovstva. A záplata hodná přidána bývá, o níž se starati záleží na toho, číž je sukno. Nazpět se pak starati prvé o živnost nežli o dílo jest nejen nepořádná, ale i zpohanilá věc. Tak starati se o časnú živnost prvé než o království boží a o jeho spravedlnost nepořádná jest a zpohanilá věc, poněvažd naše je se starati o království boží a o spravedlnost jeho. A nebeského Otce jest se starati o přídavek předřečený.
Kteréhožto potěšitedlného pozdravení tak krajčovstva příkladem vykládati dodává mi smělosti ne zabylý vtip, ale svaté, naskrz prozřené Písmo, v němž je stánek Páně, znamenávající království nebeské, z roucha byl zšit. A na Áronovu rouchu řečeném efót všechen okršlek zemský i statečnosti patriarchův i velebnost boží, ozývající se k modlitbám, vypsánu býti Moudrost praví na návěští, jak veliké věci se skrz roucho znamenati mohou, že i nebeské, i zemské království se skrz roucho znamená podlé figury z Kněch královských, v nichžto Samuel prorok skrz pláště na sobě rozedření prorokoval Saulovi, že tak od něho Pán Buoh království israhelské, znamenající nebeské, odedře a dá je Davidovi. Tejž pak Saul téhož Davida honě a zabiti chtě, i událo se mu samotnému od vojska na potřebu uchýliti do nějaké jeskyně, v nížto je se ho David kryl, kterýžto tiše uřezal Saulovi kus pláště na jistší dokázaní, že jest mělo v jeho ruce Saulovo, skrz plášť znamenané, přijíti království israhelské. Téhož na důvod prvé, než jest vsazen na opravdovú stolici, udělali mu jiná knížata z svých z sebe svláčených plášťův sídlo k trůnu nápodobně. Též sou potom opravdovému králi Pánu Kristu