tomu, jenž by stydě se u pranéře káti a trestánu býti, volil radějí za městem šibenicí, kolem trestán býti. Kajmež se tedy radějí zde.
Kterací klášterové, takové modlitby v Pražanech, totiž že počnouc se modliti, i nedokonáváme, aneb dostavějíc vzhůru k Bohu modlitbu, potom ji hříchy zboříme a netbalostmi podlé onoho písma: Jeden se modlí a druhý zlořečí, jeden vzdělává a druhý boří. Jakož zajisté gruntové toliko některých klášterův stojí aneb zdi, ale bez přikrytí střech, tak sú modlitby tohoto lidu, základ slov toliko z vezdajší modlitby majíce a zdi na to stavějí mše svaté, ale střechy spolu i s makovicemi bohomyslnosti nebeské až do vrchu nedokonávají, totiž modlí se slovy a poněkud skutkem, ale srdečnou žádostí a čistou myslí, jako bych řekl ústy toliko, a ne duchem a pravdú. Neb žádná modlitba není prospěšná, která v sobě střechy setrvání až do konce nemá. Neb lepší jest konec nežli počátek. Jako pak klášterové někteří sú bez střech, někteří v polovici zkažení, někteří v některé stránce, jiní pak hned nebytedlní, toť znamená, že modlitebníci sú takoví, ješto se mnohými slovy modlí, avšak z těch ze všech modliteb v jediné ledva někdy maličko pozdvihnú se ku Pánu Bohu. Ale že sú mniši byli vyhnáni z klášterův a opět sú zase přijati, toť se rozumí, že pokrytství mnišské, kteréž se k lidskýma očima působí, dávno bylo od modlitebníkův zavrženo, ale nyní opět jest přijato a pojí se v jedno proti onomu písmu, jenž dí: Když se modlíte, nemodlte se na úhlech rynkův a ulic etc.cizojazyčný text Nedokonalí a nedostavení klášterové nedokonalé modlitby a mše vyznamenají, totiž že nedoříkají dobře, ale zpletú a od mše odcházejí, leckdys než bude kříž na konci požehnání dán, jakož i kříž jest na klášteřích na znamení dokonání.
Křížové pak na kostelích aneb na klášteřích vyznamenávají, že nic jiného neumíme kázati, jediné Krista ukřižovaného, jenž jest svrchovaná moudrost jako kříž svrchu na střeše. Na klášteřích pak že sou křížové, to znamená, že všecky naše vroucí modlitby požehnáním kříže svatého zavíráme a že se ve jméno ukřižovaného modlíme.
Zdi sú celé okolo všeho města, krom od řeky nic, tak má Praha trpělivost. Ano i zdi, dokudž k nim z děl netepou, dotud sú celé a pevné,