rozlično[34r]číslo strany rukopisustí muk. Nebo jako častú zdejšieho rozličnost slove, kdy jednak jest déšť, jednak krúpy, jednak snieh prší. Téžť se v pekle dieti bude. Jakož David pověděl: Dštil jest na hřiešníky osidla ohně a síry a duch nechvíle částka jich kalichu. Druhé z trápenie katuov pekelních. Jakož Izaiáš die: Slúžiti budete bohóm cizím, kteříž vám nedadie odpočinutie ve dne ani v noci. Třetie pro společní křik. O tom Izaiáš die: Vy volati budete pro bolest a po zkrúšenie ducha lkáti bude tomu, kterýmžto volajícím die Pán: Co voláš o svém potřenie, neuzdravitedlná jest bolest tvá pro množstvie nepravosti tvé a pro tvrdé hřiechy tvé tyto věci učinil sem tobě. Třetie peklo slove miesto nemiernosti a neskrovnosti. Nebo v něm muky žádné miery nemají, ale v najvyšším stupni a v velikém vyvýšení sú. Nebo sú tam temnosti nad obyčej vyvýšené. Kteréž svatý Matúš zevnitřnie[w]zevnitřnie] zgewnitrznie temnosti jmenuje. A poněvadž byly sú v Ejiptě tak veliké, že je makati mohl. Ó, kterak pak mnohemhroznějšie v pekle budú! O nichž Job die: Všeckny tmy skryty sú před očima jeho. Tehdy die hřiešník onu řeč Davida: Položili sú mne do jezera dolejšieho v temnosti a v stienu smrti. A opět: Posadil jest mne v temnostech jako mrtvé světa a súžil jest nade mnú duch mój. A opět onu řeč Jeremiáše: V temnostech posúdil jest mne jakož to mrtvé věčné. Jestiť také v pekle nesmírná horkost, nebo pruoduchu nemá a zavázané jest. Neb die David: Položiš je do peci ohně v čas obličeje tvého. Pán v hněvu svém zarmútíť je.