[21v]číslo strany rukopisuna čelech našich napsány jsúce budú všem zjeveny. Neb v Eklesiastiku psáno stojí: Na konci člověku bude odkryt skutek jeho. Páté musíme počet vydati netolik, co sme zlého činili, ale i což sme dobrého opustili. O tom svatá Matúš napsal řka: Tehdy die král těm, kteříž na levici budú: Odstupte ode mne, zlořečení, do ohně věčného, kterýž jest připraven diáblu a anjeluom jeho. Lačněl sem, a nedali ste mi jiesti, žieznil sem, a nedali ste mi píti etccizojazyčný text. Také jest byla jedna z příčin, proč jest onen bohatec nevyprosil svlaženie jazyku svého vodú. Neb jest Lazar nemohl obdržeti drobtuov, aby mu dáni byli s stolu jeho. Dále o tom, že maříme čas, opúštějíce dobré činiti. Eklesiastes die: Počet dnuov a čas dal jemu Pán, aby těch věcí užitečně ke cti jeho a k svému spasení užíval. Ó, kterak mnozí to lehce váží a čas sobě pójčený neužitečně maří. O tom svatý Bernart die: Nic dražšieho času nenie. Ó, jak se nynie málo váží, pomíjejí a zase se nenavracuje a žádný škody neváží. A jako žádný vlas s hlavy nezhyne, tak ani nejmenší čásek pominúti nemuož, abychom z něho počtu nevydali. Ó, jak se jest toho bál svatý Anselmus řka: Ó, dřevo uschlé, věčného ohně hodné, i co otpovieš v ten den, když požádán bude od tebe počet ze všech věcí až do okamženie, kterak vešken čas tobě puojčený od tebe jest ztráven. Jakož Eklesiastes die: Synu, chovaj času. Šesté a poslednie máme počet vydati ze všech