křtu svatém odřekl, že ďábla i všech skutkův jeho chceš prázden býti a Pána Boha, stvořitele svého, samého se přidržeti i jeho poslouchati. Protož všickni ti, kteříž se z obyčeje ožírají, proti závazku svému činí, blahoslavenou Trojici svatou potupivše, jí se zpronevěřují a k ďáblu, ouhlavnímu nepříteli svému, přistupují. Načež každému takovému jest potřebí záhy pomysliti a sobě toho hříchu i oučinku zlého lehce nevážiti.
Opilství.
Copak hned nikdá nemá jeden mezi lidi aneb dobré tovaryše jíti?
Střídmost.
Mezi lidi a dobré tovaryšstvo jíti žádnýmu se nezapovídá, než nelidský a neslušný spůsob a chování, kterýž mezi sebou mnozí, a zvláště ta nepřičesaná a nepřivedená řemeslná čeládka, provozují. To se nechválí, nýbrž hyzdí, nebo věrní a praví christiani, když se společně sejdou, mají pamatovati i sobě vespolek připomínati, že od Christa Pána jméno majíce, tak slovou. Protož jemu samému při shromáždění všelikém společném sloužiti mají, ne satanu, hanebné obžerství a vožírání provozujíce, ale radějí za dary božské ty dobré, čest a chválu Bohu vzdávajíce, také rouhavých a lehkomyslných i Boha prázdných řečí nemluvíce ani ohyzdných spěvův neprovozujíce, ale o dobrých věcech sobě vespolek čtouce anebo rozmlouvajíce jako o slovu božím, buď o divných skutcích a zázracích božích v Písmích svatých položených, jakž nás Izaiaš prorok v páté kapitole vyučuje. Tolikéž utěšené a užitečné historie, itemcizojazyčný text o starých, moudrých a skušených lidech, kteří v obcech dobrým prospívali, z čehož bychom dobré ctnosti ku příkladu mohli vzíti, sobě připomínati můžeme. Tak i svatý Pavel všech společností anebo shromáždění počestného a pobožného tovaryšstva napomíná, k Efeským v 13. kap. řka: Neopijejte se vínem, v němž smilstvo jest, ale naplnění buďte Duchem svatým, mluvíce společně v Písmích, chvalách a v písničkách duchovních, zpívajíce a chválu vzdávajíce v srdcích svých Pánu Bohu. Pakli příjdeš mezi tovaryšstvo, kteříž takového pokojného a pobožného posedění společného, jakž se svrchu píše, nemají a nezachovávají, než spíše v rozpustilosti šatanu a ne Pánu Bohu v pobožnosti slouží, a máš naději, že některý známý