Itemcizojazyčný text potom táboři a sirotci v zemi slezské mnohokrát jsú byli a Slezaróm veliké škody na městech a na hradiech, na vsiech i na lidech činili jsú a mnohá stáda zajeli a do země české přihnali. A Slezarové nikděž se s Čechy polem potkati nesměli.
Itemcizojazyčný text léta MCCCCXXXI o světiem Filipě a Jakubě byl jest veliký sněm kněží Králevstvie českého s strany k zákonu božiemu příchylných u městě Pražském, kdežto kněžie táborští slúžili jsú bez ornátuov v domě Hankově a s mistry pražskými měli jsú rozmlúvanie o některých kusiech viery křesťanské. A najprv táboři položili, proč tak činie a slúžie bez ornátuov. A oni dovodili písmy. A mistři pražští řekli jim, že jsú to písma křivá a scestná. A toho jsú dovedli proti nim písmy stálými, dovodiec a oznamujíc, že o velebné svátosti těla božieho a krve jeho drahé dávaní lidu křesťanskému držie jako matka cierkev svatá, a že nedržie, by zuostával chléb hmotný po posvěcení těla božieho, jakož Engliš kacieř drží. Dovedli jsú také mistři, že sedmera svátost cierkve svaté má býti držána a ctěna a jiná ustavenie cierkve svaté.
Itemcizojazyčný text byli jsú na tom sněmu mnozíž páni, rytieři, panoše, města země české a moravské a jměli sú poselstvie od krále polského a uherského a od Kuncě doktora, biskupa moravského, že by chtěli Čechy k jednotě cierkve svaté navrátiti a slyšěnie jim dáti a zjednati přěd zborem obecním všeho křesťanstva, ale toho jsú neučinili.
Na tom také sněmu kněžie byli jsú na tři strany rozděleni. Najprvé mistři pražští, kteříž držie všechny věci podstatné jako cierkev svatá o přijímaní z kalicha krve božie lidu obecniemu. Druzí kněžie byli jsú sirotčí, ti nětco držie s mistry pražskými, a některé věci proti nim s tábory. Třetí kněžie byli jsú táborští, kteříž slúžie bez ornátuov, svátostí cierkve svaté nedržiece některých, jakožto oleje mazánie nemocných, a jiných. Také nedržie o očistci po tomto životě a mnohých jiných