jenž slove dlúho čakánie, kteráž na tom záleží, aby člověk se nerozpačoval v dobrém, ač sě po jeho vóli co nepovede, než aby v dobrém počatém stál, čakaje božieho slitovánie a milosrdenstvie. Šesté die: „A Duch boží bieše v něm.“ Kterýž neotpočívá, jedné nad pokornými, tichými a jenž se třesú před řěčmi božími.
Ej, již máš, kterací mají býti kněžie, chtie li hodně obětovati obět sobě na spasenie. Také kterací mají býti lidé, kteří k tělu božiemu přistupují. Najprvé, aby se rádi s věcmi nebeskými obierali, a tak jako v Jeruzalémě, to jest vidění pokoje, přěbývali. Druhé, aby ke všem skutkóm dobrým ot Boha byli zpravováni. Třetie, aby byli spravedliví, žádnému křivdy nečiniece. Potom čtvrté, aby se Boha báli, buď to v jedení, v pití, v mluvení i ve všech jiných skutciech. Páté, aby byli v dobrém setrvající, ot dobrého nikoli pro nižádnú věc neotpadujíce. Šesté, aby všemi skutky toho hleděli, aby Duchem svatým byli naplněni. A ty kusy majíce při sobě, budú hodni obět, tělo Jezukristovo, obětovati. Jest tuto také znamenati potřebie, že Maria, jsúci před Bohem hodnějšie než kněz Simeon, avšak jest se nepletla v úřad kněžský. Tu má býti naučenie křěsťanóm, aby se všetečností a bludných rozumóv varovali a v to, což na ně neslušie, sě nepletli a nezvázali, báby i laikové, kterakkoli dobří, aby se v kněžský úřad nevázali, když k tomu nejsú povoláni. Neb tělo božie a krev posvěcovati jest samým kněžím pójčeno.
A potom, když jest byl vzal pána Ježíš na své lokty, řekl jest: „Již necháš, pane, slúhy svého u pokoji.“ A pro velikú radost a pláč nemohl jest dořieci „umřieti“. Žádnému člověku nelze jest v pokoji umřieti, jedné ty věci jako od Simeona budú shledány, kteréž sú již napřed povědieny. Spravedlivý člověk kterakúkolivěk smrtí zachvácen bude. Ej, toť pokory duše a člověka spravedlivého duši v odpočinutí býti. Tato také slova: „Již necháš slúhy tvého u pokoji,“ řieká kněz po přijímaní těla božieho. Na znamenie, že každý, ktož hodně tělo a krev boží přijímá, má žádati oněch věcí nebeských a do onoho života budúcieho žádati spieše přijíti. „Neb nemáme zde miesta přěbývajícieho, ale budúcieho hledáme.“ A die dále: „Neb sú viděly oči mé spasenie tvé.“ Každého křěsťana spravedlivého zde oči jeho vnitřnie vidie skrze vieru pravú Ježíše i všecku Trojici svatú. A potom v nebesiech uzřie slavně, jasně i hojně. Jehož i nám Bóh všemohúcí rač dopomoci. Amen.