skrze vieru, naději a lásku k němu sě přiblížiti a jeho tělo a krev přijímati. Jakož die prorok v žaltáři: „Vejdu k oltáři božiemu, k Bohu, jenž obveseluje mladost mú.“ Druhé, múdrost obětujícieho. Neb dvénásobní dar Bohu navracuje, a tak ne toliko dluh oplacuje, ale i zisk přidává. Třetie, milost, jížto dobřě móž člověk všeliký skutek křesťanský učiniti. I všickni skutkové v ní a od nie učinění od Boha sú pošli. O tom die sv. Jakub, 1. kapitola: „Každé dánie najlepšie a každý dar dokonalý shóry jest, sstupující od otcě světlosti.“ A protož die sv. Pavel la Corinthiorumcizojazyčný text 4: „Co máš, ještos nevzal?“ Sv. Jan Zlatoústý die: „Viz dobrého slúhy, ne jako chlubě [sě v]text doplněný editorem svém diele. Neb nečiní prvé zmienky o získaných hřivnách, ale o vzatých a potom o získaných, aby ukázal, ne z své snažnosti ani své prácě jest to, což jest dobyl, ale z daru jeho, kterýž jest přijal. Jako by řekl: ‚Pane, jelikožto k mé snažnosti a práci, aniž bych zajisté i malé spravedlnosti mohl učiniti, leč by tvá milost byla se mnú.‘ Jakož onen pravieše: ‚Najviece všěch pracoval sem, ne já, ale milost božie se mnú.‘ “ Protož die dále: „Aj, jiných pět přizískal sem.“ Jako by řekl: Rozmnožilo sě jest ve mně dobré z milosti tvé, z vóle mé, od tebe dané. Pak die dále: „Vece jemu pán jeho.“ Pán jeho i všeho světa. Pán jeho milostivý, jenž jeho stvořil, jej živí, jej krmí, jej odievá, jej vykúpil z vazby ďábelské svú krví, svú smrtí. „Méhodiek, slúho dobrý a věrný! Neb si ne na mnohých věcech byl věrný.“ Tuto slušie věděti, že to slovo „méhodiek“ druhdy znamená veselé, jakož tuto. Druhdy znamená posměch. O tom die prorok v žaltáři: „Rozšířili sú usta svá na mě, řkúce: ‚Méhodiek, méhodiek.‘ “ Druhdy znamená pochlebenstvie. O tom prorok v žaltáři: „Neste naručest