Pak die dále: „A získal jest jiných pět,“ to jest skrze prospěch v dobrém v sobě i na bližních. Takť jest získal svatý Pavel, la Corinthiorumcizojazyčný text 9: „Všecko všem učiněn sem, abych všecky získal.“ Svatý Jan Zlatoústý die: „Jsúť někteří, kteřížto, ač vnitřních a duchovních věcí proniknúti nemohú, avšak skrze úmysl dobrý učie právě, kteréž mohú. A když sě od tělesných chlipností, od zemských věcí žádostí a od vídaných věcí rozkoší vystřéhají a jiné od nich odlučujíc skrocují.“ Pak die dále: „Též i kterýž dvě vzal, získal jinie dvě,“ to jest, že prospěch učinil ne toliko sobě, ale i svým bližním. O tom die apoštol, 2a Corinthiorumcizojazyčný text 9: „Rozmnoží siemě váše i rozspoří obilé spravedlnosti vašie.“ Sv. Řehoř die: „Jsúť někteří, kteřížto, jako dvěma hřivnoma jsúce obohaceni, kteřížto rozom a skutek přijali. A když rozomějíce jiným káží, jako dvénásobný z těženie zisk přijímají.“ Pak die dále: „A ktož jednu vzal,“ to jest dar rozomu přirozeného anebo dar uměnie, „odšel,“ to jest hnutím převrácené vóle, „vkopal v zemi,“ to jest žádaje zemských věcí, i skryl peniezě pána svého, neb rozomu svého ani sobě ani jiným ku prospěchu nepožíval. O tom skrytí die Písmo, Ecclesiasticicizojazyčný text 20: „Múdrost skrytá a poklad nevídaný, který užitek v obém?“ Sv. Jan Zlatoústý praví: „Ten skrývá hřivnu svú v zemi, ktož přijímá dar Kristóv, pohrdá životem duchovním. A s činy zemskými a rozkošemi sě obieraje, skryl to v těle svém a pečlivostmi tohoto světa jakožto trním udusil viery své dar.“ Sv. Řehoř die: „Hřivnu v zemi skrýti jest přijatý rozom zemským věcem umiesiti, zisku duchovnieho nehledati a srdce od zemských myšlení nikdy nepozdvihnúti.“ A dále die: „Po mnohém pak času,“ to jest po tom času, jenž jest mezi jeho na nebe vstúpením a příchodem na súd poslední, „přišel“, to jest na súd, „pán“, to jest sám. Neb to sú pravili anjelé apoštolóm v čas jeho na nebe vstúpenie a řkúce: „Tento Ježíš, jenž jest přijat do nebe od vás, takť příde, jakož ste viděli jeho,