Kristovo a krev jeho - nebo tělo obřezané, ukřižované a pochované a krev, kteráž rytieřovým vylita jest kopím, aneb ono tělo a krev duchovnie a božské, o němž Kristus die v svatého Jana čtení: Tělo mé pravý jest pokrm a krev má pravý jest nápoj. A opět: Nebudete li jedno jiesti těla mého a píti krve mé, nebudete mieti života věčného. Viz toho doktora svatého Jeronyma, žeť duchovně rozumie, ne prostě. Již z těch výkladóv muožem rozuměti slovu Kristovu: Jedno nebudete li jésti těla syna člověčieho a krve jeho nebudete li píti, točíš nebudete li údové těla mého duchovnieho a nebudete li přěbývati ve mně a já u vás, nebudete mieti života v sobě. Neb urubený úd od živého těla člověčieho nenie živ. A tak ktož přěbývá v Kristu skrzě milost a vieru a v komž Kristus bydlí, duchovnie tělo jeho jie a krev jeho pie. A protož svatí mládencové a jiné dietky křtěné jědli jsú tělo a pili krev Kristovu. Duovod toho: nebo přěbývali v Kristovi a Kristus v nich. Protož, věrní křesťané, vizte tyto svaté doktory, kterak ne prostě to slovo vykládají, ale duchovně v tom Pána Krista následujíc, jakož Kristus Pán náš položil a rozuměl a jakož svatý Pavel die k Korintuom v deváté kapitole: Text zabíjie, duch obživuje.
Věřtež viece Kristovu rozumu a výkladu a jeho svatých, nežli rozumu a výkladu viklefskému a husovskému! Nebo mnoho slov jest ve čtení svatém, ješto nemají býti rozuměna prostě, ani podlé textu, než mají duchovně rozuměna býti a držena. Neb spasitel die ve čtení