nápojem někakým a toho jest neučinil. Protož jeho vuole k tomu nebyla, aby obecní lid pod obojí osobú přijímal, aniž nynie jest, jakož to již zjěvně dovedeno jest z Písma svrchu položeného a psaného. Činí také protiv Písmu svatému, ktož dává i ktož přijímá pod oběma osoboma. Duovod toho písmem rozličným a mnohým Starého zákona, kteréž ukazuje mnohým podobenstvím, že jedno obětující kněžé pod obojí osobú posvátně mají přijímati, a obecní lidé jedno pod jednú osobú chleba, ale ne vína přijímati mají. A najprvé psáno stojí v Genezi, v prvých Mojžéšových knihách, v čtrnádcté kapitole, že Melchisedech, král Salem, obětoval chléb a víno Buohu proto, že Abraham boj obdržal; a ten byl kněz najvyššieho Buoha. A v čtvrtých Králových knihách v kapitole devatynádcté čte sě, že Eliáš andělovým zbuzením vstal a jedl chleb a pil vodu a chodil v posílení toho pokrmu až do hory buožé; a ten byl prorok Buoha najvyššieho a kněz. A v Levitiku, v třetích Mojžiešových kniehách, ve dvanádcté kapitole čte sě, že nebylo slušno obci synuov Israhelských užívati pitie vzplulého [v]text doplněný editorem víně, v oleji a v medu, než jedno Áronovi a jáhnuom jeho; kteréžto řekl podobenstvie kněží obětních jedno. A v Deutronomí, v pátých Mojžiešových knihách, v kapitole ve dvanádcté čte sě, že Buoh přikázal obci synuov Israhelských takto: Masem obětí tvých sám sě krmiti budeš, ale krev na oltář vyléš, točíš krev poruč kněží, kteřížto mají požívati a přijímati krev Kristovu pod osobú vinnú na oltáři. A v Exodi, v druhých Mojžéšových kněhách, ve dvanádcté kapitole čte sě, že obec synuov israhelských obětovali beránka na večer velikonoční a jědli přesné chleby a nepili vína. K tomu David v žaltáři die potvrzuje toho: Chléb nebeský dal jim Buoh […]text doplněný editorem