Písně dvě nové o tom hanebném a nekřesťanském trunkopolství, jinak o puol a plnou, douškem připíjení, a hanebném ožralství. A zpívá se dvojí notou: první, starodávní, jako „Ach, auvech, na mé hoře, kam se obrátiti“, a druhou, zdvořilou „Ej, to zrádné neštěstí, coť mi učinilo“ etc.
[#]obrázek nebo jiný grafický prvek
Ach, auvech, ach nastojte, kde se obrátiti?
Ožralství se jest rozmohlo všudy po křesťanství.
Rcizojazyčný texto:cizojazyčný text Pijí, žerou bez střídmosti,
přičerňujíc svědomí své křesťanské duši.
[5] Lají, hrají, zžerouc se zase vyvracují,
zapomněvše přísahy ďábla odřečení.
Rcizojazyčný texto:cizojazyčný text O puol střebí, douškem žerou,
cestu k peklu strojíce, do něho se berou.
Ej, křesťanství vejborné, hříchy přezprzněné,
[10] smilstvo, frej, cizoložstvo, vše osvobozené.
Rcizojazyčný texto:cizojazyčný text Vraždy, šibalstva, mordýřství,
podvody, oklamání, z pouhého ožralství.
Šatanášem známeni, šelmou sedmihlavou,
pejchou, hněvem, lakomstvím, závistí ďábelskú.
[15] Rcizojazyčný texto:cizojazyčný text Tratíc pověst, statek, zdraví,
přerušují svědomí, duši v zatracení.
Žalobník se postaví, Beel před svatým Bohem,
jak lidské pokolení, zsleplo trunkopolstvem.
Rcizojazyčný texto:cizojazyčný text Andělé svědkové budou,
[20] že zprznili křest svatej nad tvárnost hovadskou.
K noci se zchylujíc, Bohu majíc děkovati,
že Bůh zdraví tělu dal i duše ostříhal.
Rcizojazyčný texto:cizojazyčný text Tepruv se dadí v ožralství, v hanebné rozmlouvání,
v žravé trunkopolství.
[25] Nalívati přikáží vrchtitou sklenici,
přeplňujíce vína ryvoly konvici.
Rcizojazyčný texto:cizojazyčný text Nutí, velí s bezděčností,
aby vyžral, vystřebal proti své možnosti.
Ošálené opilství, hanebné ožralství,
[30] že se Boha nebojíš,