To má každý velmi pilně znamenati, že sú rozličná plemena snóv, o nichžto vdole psáno stojí. A i to znamenati slušie, že sú rozličná plemena snóv. Neb[59]na tomto místě je škrtnuto několik nečitelných grafémů někteří sú snové, jenž pocházejí od kmenu nemoci anebo od nemoci. Jakož komu se játry zahorčily nad běh přirozenie jedením[o]jedením] gedeni kořenie horkého aneb od vína silného, tomu se kolotá, an v ohni neb v lázni neb v jistbě horké sedí nebo leží.
A komuž žaludek neb játry sú zastuzeny vlhkostí nepřirozenú, tomu se rádo kolotá, an u vodách plavá anebo an se kúpe.
A v komž se zarodí větrnost od jiedla věcí parných od přirozenie, jako jest cibule nebo řepa, tomu se rádo sní, an létá v povětří aneb ano naň větrové vějí.
A komuž jest v žaludku krmě slaná a nepožitečná, tomu se rádo kolotá, an pie, a nikdy se do vóle nenapie.
A ktož má lačný žaludek a zdravý, tomu se zdá ve snách, an jie. Takovým snóm slušie věřiti. Proč? Neb znamenají jisté jakosti, jenž sú v těle člověčiem. Neb horkost snová znamená horkost vnitřní, žieznivú. A vlhkost snová vlhkost zřejmú. A tak o jiných. Jakož psáno stojí v knihách Izaiášových ve dvadcátém a devátém rozdiele: „Jakožto sní lačný a jie, a když procítí, prázdna jest duše jeho, a jakožto sní žieznivý a pie ve snách, a když bude zbuzen, vstane, an ještě žiezní a duše jeho ještě prázdna jest, též bude množstvie národóv všech, kteřížto bojují proti Sion.“