[3v]číslo strany rukopisunarozená, o niejžto anděli v nebesiech zpievají, patriarchy viděnie rozličná mievali, světí proroci prorokovali, o niejž také evanjelisty v Novém zákoně ve Čteních psali, apoštoli kázali. Toť jest ten keř horúcí, Mojžiešovi zjevený, jenž hořě neshořieše.[10]Ex 3,2 Takež tato dievka Duchem svatým zajžená všie milosti plna bieše, v svéj svatosti veždy hořiec, svú milostí všecky hřiešné těšiec. Ta milost v niej sě trojieše, neb svú duši beze všeho hřiechu chováše, bližnieho jako sě, ale boha nade vše milováše. Toť jest zlaté vědro, v němžto manna, nebeský chléb schován bieše. Takež tato dievka orudie zlaté bieše, jenžto andělskú v sobě mannu nesla, ješto všěcky hřiešné krmí, pracné lidi u bozě sílí. Toť jest ten prut Áronóv, jenžto nad přirozený běh druhý den ovoce dal.[11]Nu 17,8
Takež milá Maria bez člověčské pomoci nad přirozený běh porodila nám svaté ovoce Jesu Christa, jenžto jest pokrm rozkošný andělóm i lidem. Nebo jakžto slunečný poprslek skrzě stklo procházie, stkla nic neurážěje, takež náš Spasitel v jejie svatý život vstúpiv, sě narodil bez jejie čistoty rušenie. Toť jest jistě Gedeonovo znamenie, vlny rúno rosú skropené, skrzě něžtož měl poznánie mieti, nad nepřátely svítěženie.[12]Jdc 6,37 Takež tato dievka drahá svatým Duchem skropená světu na útěchu dána, jisté nám dala znamenie, ktož silně chce svítěžiti a hřiechóm sě mocně brániti, ten skrzě ni nad svými nepřátely svítěží a bude mieti milost boží. Toť jest králóv Davidóv kmen přěsvatý, ot něhožto pošel květ přěvonný, boha Otcě syn jediný. O němž Isaiáš prorok praví: „Vynde prut z Jesse kořene, z něhožto kořene květ vzende.“[13]Is 11,1 Ten prut dnešní den světu vznikl, ot něhožto květ