[A2v]číslo strany rukopisuslejcháno nebylo, kteráž za tři dni a tři noci pořád bez umenšení trvajíc, mnohá města na březích pisčitých vystavená poboří a pokazí.
Páté, rozliční pohané, modláři, též kacíři a protivníci víry křesťanské, vidouc takové nebezpečenství, pro hrůzu a strach shloučí se v hromadu, kdežto pohané a nevěřící křesťanům veliké nátisky činiti budou.
Šesté, potom v roce po jmenované jedné i druhé povodni a těžkých neřestech při čase svaté Markéty léta etc.cizojazyčný text LXXXVIII. nastane a začne se ukrutný, strašlivý mor, jehož není možné vypraviti.
Sedmé, ve všech krajinách světa spatří se veliká proměna, takže mnohé a rozličné noviny se uslyší, však co se dotýče náboženství, obzvláštně pak stav duchovní, toho času v pokojném svém štěstí odpočívati budou.
Osmé, Machométovo, jinák Turecké království, příčinou hladu a veliké drahoty v zemi jich roztržku a bouřku v svém regimentu znamenitou míti bude, neb od jích falešné a modlářské sekty mnozí odstoupí a u křesťanův své outočiště hledati budou.
Deváté, nastanou hrozná země třesení, tak, jakž se to i na stromích s kořenem vyvracování na mnoha místech pozná a uhlídá.
Desáté, na den svatého Bartoloměje veliké pohnutí země, hor i oudolí má býti, z čehož lidé stra[A3r]číslo strany rukopisuchem a hrůzou schnouti a mříti budou, takže živých málo ostane. Pán Bůh rač s námi na každém místě býti. Amen.
Napomenutí k čtenáři pobožnému
Protož, věrný křesťane, nemajíce této vejstrahy v posměchu, ani, přečtouc ji, za hřbet hned zakládejme. Potřebí jest nám již na všecky strany se ohlídati, a zvláště dotudž sedíme v pokoji dobrém co v přemilé zahrádce a Pan Bůh nepravostem naším tak dlouho shovívati ráčí. Neb jakž metlu svou na nás rozváže a švíhati lépe počne, jest se obávati, že neumalí, poněvadž jeho svatá dobrota a tak dlouhé shovívání žádné opravy na nás nečiní a nás skrotiti nemůže. Příklady pak Pána Boha, dlouhé shovívání nad nepravostí lidskými, jsou tyto: Noe patriarcha z rozkázu božího oznamoval prvního věku lidem, že Bůh svět potopou trestati bude, ale že se to až za sto let protahovalo, lid obecní to kázaní sobě zvobyčejil a zlehčil, Noe za blázna starýho maje. Však že Bůh klamářem není, když lidé pokání nečinili, všickni potopou přehroznou (kromě osmi osob v korábu zachovaných) zahynuli. Jonáš prorok z rozkazu božího velikému a slavnému městu