[99v]číslo strany rukopisuvidí, ano v domu jeho vzrostlo palmové nebo cyprešové dřevo, bude vesela králová v tom domu. Pakli to vidí král, nemá li ženy, pojme slavnú ženu dlúhověčnú a plodnú. Pakli má ženu, vzplodí z nie syny a bude dlúho živ. Neb cyprešové listie nevadne ani sprchá. Pakli kto sedí pod dubem, bude u muže silného a málo požive jeho. Vidí li to žena, nemá li muže, ale pojme. Pakli má, zamúcena bude od něho.
Rozdiel třidcátý a osmý, o štěpiech rozsud perských indiských a ejipských mudrcóv
Má li kto ve snách jablon s črvenými a sladkými jablkami, přivine se k dobrému člověku a bohatému a požive jeho. Pakli má jablon s trpkým ovocem, přídržeti se bude tvrdého člověka a zamúcen bude od něho. Pakli kto ve spaní sedí pod stienem ořechovým, bude se nádržeti člověka skúpého a požive jeho s prací. Pakli kto má jablon ušlechtilú s ovocem chutným, pojme ženu krásnú a ušlechtilú a urozenú. Pakli bude s kyselým, zle bude s ní přebývati. Pakli [100r]číslo strany rukopisukto vende do štěpnice a učesne ovoce, k velikým lidem se přivine a požive jich vedlé jakosti ovoce. Pakli to ovoce hořké jest, utrpí od nich.
Rozdiel třidcátý a devátý, o česání ovoce dómysl indiských perských a ejipských mudrovníkóv
Vende li král do zahrady ve snách, v níž rozliční stromové, učesne li ovoce s palmy, urodí mu se syn z urozené a ctné ženy. Pakli z cedru učesne, zveličeného syna jmieti bude z ženy přeušlechtilé. Pakli učesl s jiných stromóv zralé ovoce, dobře učiní svým úředníkóm. Pakli nezralé ovoce, zamútí je.
Rozdiel čtyřidcátý, o zkažení stromóv rozeznánie indiských, perských a ejiptských mudrcóv
Káže li král vykopati stromy z svých štěpnic, odžene od sebe muže znamenité vedlé množstvie stromóv. Pakli stromové pro vetchost sami od sebe padnú, úřadníci jeho zemrú. Pakli z kořene těch padlých jiní stromové vzrostú bez ovoce, jiní miesto oněch mrtvých vzniknú, nehodní králi. Pakli