člověk obecný, zbohatie s porokem. Pakli se králi zdá, by porodil dietě jako žena, ztratí panstvie své něteré a vojsko bude pobito a u biedu a v starost vstúpí. Pakli to vidí kto z obecných lidí, škodu vezme na sboží a bude múcen a pohaněn ot vládaře.
Rozdiel stý čtyřidcátý a druhý, o pannách nebo dievčičkách rozsud perských a ejipských mudrcóv
Bude li kto mieti ve snách mnoho dievčiček v svém domu, jest li král nebo knieže, dosiehneť sboží cizích za léta rovna počtem s dievčičkami. Pakli to vidí obecný člověk v svém domu, a toho nebývalo najavě, sbožie dójde a starosti. Pakli uzří kto dievčici libú, sobě aby ji pojal za ženu, dostane mu se vladarstvie nové. Uzří li kto, ano dcerka jeho od známého unesena, unosič lstí dosiehne statku jeho.
Rozdiel stý čtyřidcátý a třetí, o cizoložství výklad perských a ejipských mudrcóv
Zdá li se komu ve spaní, by žena jeho v cizoložství byla lapena, v neduh upadne ta žena a nenávist muže svého. Pakli známý scizoložil s ní, prosbu zklamá jeho a bude uslyšán. Pakli neznámý s ní se sléhal, ten cizoložník nepřietel jest muže jejieho a muž bude jemu slúžiti.
Rozdiel stý čtyřidcátý a čtvrtý, o okrase ženské perských a ejipských mudrcóv rozom
Obleče li kto ženu svú ve snách v sukni dlúhú a předrahú, dosiehne duostojenstvie k slávě své. Pakli zlatými nápažníky nebo próramnicemi ozdobí paže jejie, bude trápen pravú nemocí. Pakli jest korunoval svú ženu zlatú korunú, vedlé krásy koruny strast a neduh jej potká. Pakli ta koruna perly má a drahé kamenie v zlatě, v neduh neveliký upadne a potom bude obradován. Pakli prsteny okraslil ji, i jeho i jejie dokoná se. Pakli žena zkazí nebo ztratí korunu, brzo ovdovie. Pakli jiná bude na její hlavu vstavena, s jiným bude skládána. Ztratí li žena prsteny své, ztratí vieru k muži svému