a kdožkoli v těch zemích proti takové jich víře co mluví, ten že daleko větší těžkosti skrze to očekávati musí, nežli kdyby co proti víře a zákonu Krista, protivníka našeho, učinil.
Anděl.
Kdož ženy své a koně půjčuje pryč,
ten nemívá z toho užitku ani zisku nic.
Neb jakž kůň řídko kdy bez škody se zase vrátí,
tak také žena lehce takovým způsobem poctivost ztratí.
A to proto, že ona, souc přirození křehkého,
lehce se chytí ledačehos škodného.
Ďábel.
A tak takové váše časté předkládaní velmi sladce všem takovým náchylným k tomu pánnám a paním v ouších zníti bude a tudy se jich mnoho najde, že tím volnějí v služby náše se dávati i také vám ve všem povolovati budou. A jestliže je můžete k tomu přivésti, aby vám píti pomáhaly, tehdy dobře, pak-li by chtěly vám rovně plniti, tehdy ještě lépe bude, neb tudy a tak potom všeho, což budete chtíti na nich dosáhnete i také v službě naší tím stálejší budou. A ačkoli takové pití ženského pohlaví v některých zemích poněkud ještě protivné. A dokudž mu dobře neobvyknou, neobyčejné jest, však proto časem svým vše to k slušnému napravení a navedení přivedeno bude.
Jaké nezdraví a škoda skrze pití na těle i také rozumu a vtipu člověka přichází.
Anděl.
Kdež mnoho slepých hostí bývá,
tu jednovoký najlepší fortel mívá.
Ďábel.
Jestliže pak někteří chtíti budou pití haněti a tupiti, pravíc životu nezdravé a rozumu člověka škodné býti, a zvláště, když by silné víno pili, těm a takovým můžete zase tuto odpověd dáti, že to dobře vědomé jest, jak v jiných zemích, v kterýchž pití již od starodávna se zachovává, mnoho starých, zdravých, vtipných, dobrých, věrných, udatných a poctivých i také stálých lidí se nachází.
Jakú škodu pití duši přináší.
Anděl.
Naučení duchovních lidí
věrně a spasitedlně proti hříchu radí.
Ďábel.
Jestliže by pak někdo chtěl říci, že by pití podlé vykládaní duchovních lidí a jich učení duši škodné býti mělo, těm a takovým můžte tu odpověd dáti, že duchovní lidé, a zvláště kteříž mnoho o duši praví, sami učení svému na odpor sou,